Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El moviment veïnal dóna suport a la festa major alternativa al parc de l'Espanya industrial

Casserolada i xiulets davant de la seu del districte de Sants de Barcelona
La Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) i la Comissió de Veïns de la Bordeta s’han definit obertament a favor de la celebració de la festa major alternativa de Sants al parc de l’Espanya Industrial, tal com reclamen els seus organitzadors.

11/07/2008 23:52 Política

Una demanda que ha obert un conflicte amb el districte de Sants-Montjuïc, que s’oposa a cedir aquest espai amb l’argument que ja hi ha programats diversos actes de la festa oficial. La fórmula escollida per l’entitat veïnal per prendre part en aquesta polèmica ha estat subscriure un manifest del Centre Social de Sants, que llança dures crítiques al consistori.

el text es qualifica de «deriva autoritària» la posició mantinguda pel districte en aquest afer. Però no s’atura aquí. En el manifest s’assegura que el model de festa que organitza el consistori té com a finalitat «fer la competència directa a les activitats organitzades per les comissions de carrers» i, a banda d’això, també s’acusa el govern municipal d’aspirar a ser «el veritable protagonista de la festa major, quan els veritables protagonistes són els veïns i les veïnes».

Ahir al vespre, una vintena de membres de l'Assemblea de Barri de Sants (ABS) van protestar ahir a les set de la tarda amb xiulets i una pancarta davant la seu del districte de Sants-Montjuïc, al carrer Creu Coberta. L'entitat, que organitza la festa major alternativa, reclama l'ús del parc de l'Espanya Industrial per a les activitats. El Districte s'hi oposa perquè havia reservat l'espai per a actes de les festa oficial, que són de petit format i escollits pel consistori.

La protesta va durar uns 40 minuts i van participar-hi veïns de diverses edats, procedents dels col·lectius que formen l'ABS. Va ser anunciada com a casserolada, però gairebé tots van preferir xiulets de plàstic, només acompanyats d'una capsa de galetes de llauna i un megàfon. La pancarta demanava que el parc fos «un emplaçament consolidat» i unes festes, «del i pel barri».

S'han anunciat més mobilitzacions, si l'Ajuntament no canvia la seva postura.

 

Manifest

A l’atenció de la Sra. Immaculada Moraleda (Regidora del Districte Sants-Montjuïc)
El Centre Social de Sants dóna suport a la celebració de la festa major alternativa al parc de l’Espanya Industrial


Des de fa més de 10 anys la Festa Major Alternativa s’ha anat consolidant com un espai més de la festa major de Sants. Aquesta festa té característiques prou destacades com per no enumerar-lestotes. Entre d’altres, està organitzada per més de dues-centes persones, veïns i veïnes del barri iper desenes d’entitats i col·lectius afins a l’Assemblea de Barri de Sants i les seves activitats les han gaudit milers de persones cada any. Al nostre entendre la seva celebració és complementàriai totalment compatible amb la festa més tradicional.


Arrel de les informacions arribades al Centre Social de Sants sabem que, aquest any, la Festa Major Alternativa ha sol·licitat l’espai del Parc de l’Espanya Industrial i aquesta sol·licitud ha estatdenegada pel Districte de Sants Montjuïc de l’Ajuntament de Barcelona, primer atenent a criteris irequisits tècnics i reguladors de l’ús dels parcs i jardins de la ciutat de Barcelona i, després, exposant que ja està programada una sèrie d’activitats organitzades pel mateix Districte.El Centre Social de Sants, com a entitat capdavantera en la lluita per les llibertats i en larecuperació i transformació de l’antiga fàbrica de l’Espanya Industrial en parc manifestem que:

-Considerem que el Parc de l’Espanya Industrial es va assolir com a espai d’us dels veïns iveïnes del barri de Sants per les seves activitats. Això inclou la utilització de l’espai peractivitats organitzades per veïns i veïnes del barri i destinades als mateixos veïns com sónles Festes Alternatives.

-Considerem que les Festes Alternatives són un format més dins l’ampli ventall de formatsque conformen la Festa Major de Sants i els seus organitzadors tenen el mateix dret quequalsevol altra organització a mantenir i consolidar el seu model.

-Considerem que la programació de festes organitzada pel Districte de Sants Montjuïc, imai demanada per ningú, sí que és una veritable programació alternativa i que té com aúnica finalitat impedir la celebració de les Festes Alternatives i fer la competència directaa les activitats organitzades per les comissions dels carrers.

- Considerem que el Districte de Sants Montjuïc de l’Ajuntament de Barcelona aspira a serel protagonista principal de la Festa Major quan els veritables protagonistes ho són elsveïns i veïnes de Sants que, amb el seu esforç i dedicació, fan possible uns dies de festa alservei i gaudi de tothom.


Per tot això el Centre Social de Sants exigeix al Districte de Sants Montjuïc de l’Ajuntament de Barcelona que no faci ús arbitrari de les seves funcions com a administrador de la ciutat i facimarxa enrere en la seva deriva autoritària de deixar a una part molt important de la població delbarri de Sants sense la seva festa major.

Centre Social de Sants
Barcelona, 30 de juny de 2008

 

 

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid