Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Empitjora l'estat de salut dels presoners maputxes en vaga de fam

Ahir, Andrés Gutiérrez Coña, presoner maputxe en vaga de fam a Valdivia presentava presenta una disminució d'un 16% en la seva massa corporal, després de 46 dies sense menjar. Un altre, Elvis Millán, empresonat a Temuco fou traslladat a l'Hospital Penitenciari.

Andrés Gutiérrez, fou detingut i acusat per l'acte de resistència al fundo Sant Leandro de Lautaro, a la Regió de l'Araucanía al gener de l'any passat. Per la seva banda, Elvis Millán, està casat i és pare de dos fills, es troba imputat de participar en accions de resistència al fundo Brasil i Sant Leandro en la comuna de Lautaro.

30/08/2010 11:39 Internacional

Pel que fa a Andrés Gutiérrez, la portaveu dels presoners, Mónica Navarrete va expressar que d'acord als antecedents mèdics, de seguir amb aquest ritme en els propers dies estaria comprometent els seus ronyons i fetge.

També va indicar que malgrat aquesta condició, Gutiérrez no té previst baixar els seus braços i va responsabilitzar al poc interès del Govern xilè per resoldre el problema.

Finalment va indicar que mentre això no ocorri, s'està organitzant una mobilització nacional i internacional per al proper 1 de setembre, buscant amb això sensibilitzar a les autoritats de govern per obrir el diàleg, el que fins ara, va dir, ha estat tancat.

Font: País Mapuche

 

Per saber-ne més: 

Els 32 presoners polítics maputxes porten 53 dies en vaga de fam 

Concentració a València en solidaritat amb els presos polítics maputxes en vaga de fam 

Marxa pels carrers de Barcelona en solidaritat amb presoners maputxes en vaga de fam 

Concentració de solidaritat amb els presoners maputxes en vaga de fam a Barcelona 

Mobilitzacions en solidaritat amb els presoners maputxes en vaga de fam des de fa 25 dies  Llibertat.cat

Un grup de presos polítics maputxes compleix la primera setmana de vaga de fam. Nationalia.cat

 

Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  5. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  6. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  7. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  8. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  9. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  10. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid