Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP presentarà una moció per aclarir els fets ocorreguts al voltant de la detenció de l'Eudald

El regidor de la CUP de Mataró, Xavier Safont-Tria, ha anunciat aquest dijous que el seu grup municipal presentarà una moció al proper ple de l'Ajuntament de Mataró per demanar que s'aclareixin els abusos policials que Eudald Calvo va patir durant el dia i mig que va estar detingut.
 
Per altra banda, Calvo ha explicat que estudien presentar una demanda contra la policia judicial per detenció il·legal ja que consideren que manquen proves que fonamentin les acusacions.

26/08/2010 20:10 Política
En una roda de premsa celebrada aquest dijous a Mataró, Safont-Tria ha detallat que la moció que tenen previst presentar també demanarà explicacions sobre la càrrega dels Mossos d'Esquadra durant la concentració de suport de dimarts passat, en què hi ha va haver una desena de ferits i un detingut.
 
Safont-Tria ha qualificat d'"incorrecte" el tractament que els Mossos van donar a Eudald Calvo, que va ser despertat a crits d'"Arriba España". A més, un dels Mossos es va identificar com a membre de la Falange i va fer sonar el "Cara al sol" en el seu telèfon mòbil. El líder de la CUP ha considerat "inadmissible" que es produeixin aquestes actituds en una comissaria dels Mossos. "Com a regidor d'aquesta ciutat, trobo indignant que un cos policial no actuï de manera correcta", ha manifestat.
 
Safont-Tria també ha parlat de les càrregues dels Mossos cap als concentrats en solidaritat amb Eudald Calvo. El regidor de la CUP ha dit que aquest tipus d'incidents "no són bons per a la ciutat, per a la imatge de la policia ni per la relació entre aquesta i el jovent organitzat". Safont-Tria, a més, ha lamentat el "greuge comparatiu" en relació als aldarulls ocorreguts el mes de juliol en la celebració del triomf de la selecció espanyola al Mundial de Futbol, que van finalitzar sense detinguts malgrat els incidents que es van viure al centre de la ciutat.
 
Eudald Calvo, per la seva banda, ha reiterat a la roda de premsa el que ja va explicar en una entrevista a Llibertat.cat. En aquest sentit, ha assegurat que la seva detenció respon a motius polítics vinculats a la persecució de l'independentisme català i que tot forma part d'una campanya orquestrada "per"generar por entre la gent que treballa per la independència del país". Per altra banda, el jove ha anunciat que estudien presentar una demanda contra la policia judicial per detenció il·legal ja que consideren que manquen proves que fonamentin les acusacions.

Per saber-ne més:

[ENTREVISTA] Eudald Calvo: "No tinc cap dubte que és un judici polític contra l'independentisme"

 
 
 
 
 
 

En llibertat el germà d'Eudald Calvo

Càrregues violentes contra els concentrats que demanaven la llibertat de l'Eudald a Mataró

"Prou persecució a l'independentisme: Eudald llibertat!"

Els Mossos detenen el militant independentista Eudald Calvo

Contra l'abús de poder a la UAB  

Sabotatge als Ferrocarrils de la UAB 

El SEPC denuncia la detenció i el preu del transport públic

En llibertat amb càrrecs l'estudiant detingut durant la protesta contra el preu del transport públic  

CAJEI i Maulets consoliden l'aposta de fusió 

El Rebrot referma la importància de la lluita per l'alliberament nacional i social 

El SEPC denuncia la detenció i el preu del transport públic 

Inhabiliten les barreres d'accés als FGC reclamant unes tarifes assequibles 

Detenen un militant del SEPC durant una protesta contra el preu del transport públic a la UAB

La regeneració del moviment estudiantil  (Article d'opinió Eduard Calvo)

Cronologia de la lluita contra el Pla Bolonya 

La xerrada sobre el pla Bolonya a Amposta es fa al carrer davant la censura de l'Ajuntament

Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  4. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  5. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  6. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  7. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  8. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  9. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  10. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid