Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sarkozy expulsarà 700 gitanos aquest mes d'agost

El govern francès deportarà des d'aquesta setmana fins a finals de mes unes 700 persones d'ètnia gitana cap a Bulgària i Romania. La repatriació cap a Bulgària i Romania es farà a través de vols regulars que començaran a enlairar-se a partir d'aquest dijous.

"No es tracta d'estigmatitzar una comunitat, sinó de fer respectar la llei", ha subratllat Hortefeux. Sarkozy va ordenar el mes passat el desmantellament de 300 campaments de gitanos, posant com a excusa que viuen de forma il·legal i suposen una amenaça per a la seguretat. La mesura ha despertat crítiques de l'oposició i també dins del partit de Sarkozy.

18/08/2010 02:38 Internacional

Un total de 51 campaments ja s'han desmantellat des que el president va emetre l'ordre, segons ha informat Hortefeux en una conferència de premsa a Toulon. La darrera evacuació es va produir dimarts a la localitat de Tremblay-en-France, al nord-est de París, on s'han detingut 84 romanesos.

A finals de juliol, Sarkozy va anunciar una sèrie de mesures per declarar la guerra a la "violència urbana". Entre elles, destaca la retirada de la nacionalitat francesa als immigrats que atemptin contra les autoritats, com a mesura d'amenaça per a la contenció. El primer objectiu del president francès ha estat l'ètnia gitana, procedent majoritàriament de Romania i Bulgària i que viu en campaments als afores de les grans ciutats.

Les persones que habiten en aquests campaments -també presents al nostre país- no tenen garantits els drets bàsics i malviuen en unes condicions higièniques escasses amb dificultats per obtenir fins i tot aigua potable. Els governs neoliberals, lluny d'ajudar-los a tenir una vida digna els criminalitzen fins a l'exclusió social o els expulsen directament, com en el cas francès.

Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  10. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid