Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
La CUP demana explicacions per l’agressió a un jove i la requisa d’estelades a Elx

El Barça condemna l’ús «desproporcionat» de la força policial als voltants del Martínez Valero i ofereix suport al seguidor detingut

24/08/2026 Drets i Llibertats

La CUP ha demanat explicacions per l’actuació de la policia espanyola contra aficionats del Barça als voltants de l’estadi Martínez Valero d’Elx, abans del partit disputat aquest cap de setmana. La formació reclama que s’aclareixin tant l’agressió i la detenció d’un jove que portava una estelada com la retirada d’aquestes banderes als accessos del camp.

Els fets es varen difondre a través d’un vídeo enregistrat per diversos aficionats. Les imatges mostren com uns agents redueixen el jove després d’un enfrontament originat quan li volien retirar l’estelada. Segons les informacions publicades, el seguidor va rebre diversos cops de porra, va necessitar assistència mèdica i va passar la nit a dependències policials abans de quedar en llibertat.

El FC Barcelona ha condemnat l’ús «desproporcionat» de la força i ha considerat que el procediment emprat durant la detenció no va ser adequat. El club també ha ofert suport al jove i a la seva família i s’ha reservat la possibilitat d’emprendre accions legals.

L’entitat blaugrana també ha lamentat que la policia tornàs a requisar estelades als seus seguidors. En el comunicat recorda que es tracta d’un símbol legal i d’una expressió legítima que no constitueix, per si mateixa, cap incitació a l’odi o a la violència.

Paral·lelament, Acció Cassandra ha presentat una denúncia davant el jutjat de guàrdia d’Elx i la Fiscalia perquè s’investigui l’actuació policial. L’entitat considera que els fets podrien constituir delictes de lesions, contra la integritat moral i contra els drets fonamentals, amb una possible motivació discriminatòria per raó d’identitat nacional.

.
Valora
Rànquings
  1. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  2. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  3. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  4. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  5. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  8. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  9. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  10. Les entitats memorialistes recorren la declaració de Via Laietana 43 i exigeixen la fi dels usos policials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid