Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
balada popular
"La balada d’en Solé Sugranyes", una òpera polifònica sobre la memòria rebel, arriba al CAT Tradicionàrius

La peça s’inspira en la tradició de les balades populars per explicar els dos darrers anys de la vida de Solé Sugranyes, un jove de 28 anys vinculat al moviment revolucionari dels anys setanta i molt especialment al Moviment Ibèric d’Alliberament (MIL) on també militava Salvador Puig Antich.

13/03/2026

El CAT Tradicionàrius acollirà aquest diumenge 15 de març, a les 19 hores, la representació de La balada d’en Solé Sugranyes, una òpera polifònica que recupera la memòria del militant llibertari Oriol Solé Sugranyes, assassinat el 6 d'abril de 1976 a les muntanyes de Sorogáin (Euskadi Sud) quan intentava refugiarse a Iparralde després d’haver fugit de la presó de Segòvia.

La proposta forma part de la programació del festival Barnasants i es presenta en col·laboració amb el Tradicionàrius. L’obra, amb música i llibret de Jaume Ayats, es va estrenar l’any 2022 i ara torna als escenaris amb una renovada posada en escena i nous elements musicals.

La peça s’inspira en la tradició de les balades populars per explicar els dos darrers anys de la vida de Solé Sugranyes, un jove de 28 anys vinculat al moviment revolucionari dels anys setanta i al cercle dels militants del Salvador Puig Antich. Fugat de la presó de Segòvia el 1976 juntament amb membres d’ETA, Solé Sugranyes va ser abatut per la Guàrdia Civil a la muntanya de Sorogáin (Nafarroa), quan intentava refugiar-se al Nord.

Coincidint amb el cinquantenari de la seva mort, l’obra proposa una mirada coral sobre aquella història. En lloc d’un sol intèrpret que encarni el protagonista, és una veu col·lectiva la que assumeix el relat, alternant la narració dels fets amb expressions líriques i emocionals. La proposta combina música d’arrel amb llenguatges contemporanis i incorpora elements teatrals que inclouen la participació del públic.

El muntatge pren com a punt de partida una reflexió del pensador Albert Camus, que va escriure que “la revolta, la voluntat secular de no sotmetre’s, continua mantenint-nos dempeus en el moviment informe i furiós de la història”.

Amb aquesta nova producció, La balada d’en Solé Sugranyes vol recuperar la memòria d’una generació rebel i fer-la ressonar a través d’una música que es mou entre la tradició popular i l’experimentació contemporània.

Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  5. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  6. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  7. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  8. El personal educatiu decidirà en una consulta la continuïtat de les vagues després de l'11-N
  9. El personal de les biblioteques públiques catalanes manté les mobilitzacions per reclamar millores laborals
  10. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid