Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
Emotiu homenatge a Bartomeu Barceló i Tortella a Girona

"Que el vers i la poesia / sigui llança i punyal / i sempre que ens facin mal./

La recitem dia a dia / no perden la fesonomia /

La nostra identitat/ quan ens l'han negat, el poble ha tocat mare/

i sempre ha plantat cara/ per la seva llibertat.

Ho tenim a dins de les mans, /que visca la Terra Lliure  i els Països Catalans"

Bloc per Felanitx

El Col·lectiu Vida fa públic el vídeo de l'Homenatge 

21/04/2025

El passat diumenge 6 d’abril, les escales de la Catedral de Girona varen acollir l’acte de reconeixement a Bartomeu Barceló i Tortella, en el centenari del sermó que allà mateix hi va realitzar l’any 1925 i que li va costar ser detengut i haver-se d’exiliar, durant la Dictadura de Primo de Rivera.

A l’acte va comptar amb la participació dels organitzadors de l'acte, Jaume Piquer i el de l’escriptor Bartomeu Mestre que, a partir de l’esdeveniment que es commemora, va fer un repàs de la vida i l’obra de Bartomeu Barceló (que podeu llegir-la al seu bloc -Etziba Bolutxo...). Una altra intervenció va ser la de la vicebatlessa de Girona, Gemma Geis, que va parlar també com a besneboda del mossèn gironí Camil Geis, que fou un testimoni presencial d’aquell sermó i que va mantenir una bona amistat amb Mn. Barceló. També es va comptar amb l’economista Joan Mir, parent de Bartomeu Barceló. 

A l'homenatge es van sumar nombroses adhesions, com l'alcaldesa de Felanitx i els regidors del Bloc per Felanitx que li van dedicar una glosa.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  9. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  10. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid