Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Docents
Més de 400 professors de filosofia de Catalunya es constitueixen en plataforma per reivindicar la tercera hora de filosofia a 1r de Batxillerat
11/03/2025 Educació

Més de 400 professors de filosofia de Catalunya han unit forces per formar una plataforma destinada a reivindicar la importància de la matèria a l'ensenyament secundari obligatori i el batxillerat, ja que, segons afirmen “l’ensenyament de la Filosofia a Catalunya s’ha vist trasbalsat els darrers anys a causa de les freqüents transformacions legislatives”, que n’han minvat les hores lectives a les diverses etapes.

Se sumen així a les reivindicacions fetes pels docents de llengua i de ciències en el context de revisió del currículum de batxillerat que s’ha iniciat les darreres setmanes a partir de la polèmica per la voluntat política del Departament d’Educació de fusionar les assignatures de ciències.

La iniciativa té com a principal objectiu recuperar la tercera hora de filosofia a primer de batxillerat, una demanda històrica i crucial per a la formació en pensament crític dels estudiants i “la construcció d’una societat compromesa, capaç de pensar i expressar-se amb una argumentació rigorosa, íntegra, oberta i fonamentada”. Els promotors de la iniciativa denuncien que “Catalunya és la comunitat autònoma que menys hores dedica al pensament i pràctica filosòfica dins el currículum”.

El manifest fundacional

El professorat de Filosofia, agrupat per la plataforma ha articulat un decàleg de mesures en el seu manifest, que el passat 3 de març ja va traslladar en una reunió amb els responsables del departament d'educació i formació professional.

Entre les propostes del manifest destaquen diversos punts, més enllà de recuperar la 3a hora de filosofia al batxillerat: augmentar la presència de l’Educació en Valors Cívics i Ètics (EVCE) a l’ESO, garantir l’oferta de l’optativa de Filosofia a 4t d’ESO a tots els centres i itineraris, que les assignatures siguin impartides per especialistes en la matèria o la coordinació de continguts. Per últim, el manifest alerta al Departament de la necessitat de comptar amb els docents en les seves decisions curriculars i evitar de totes totes la improvisació.

Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  3. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  4. "Cultura al carrer" alça la veu a la Festa Major de Sant Cugat per denunciar les traves a l'ús de l'espai públic
  5. Commemoració del 50è aniversari de les detencions dels 10 d'Alaquàs
  6. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  7. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
  8. 24 de juny, la festa nacional que ens manté vius
  9. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  10. SUMEM-CUP Banyoles denuncia la destrucció del patrimoni històric i cultural de la ciutat per deixadesa institucional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid