Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Gota freda
Expectació mediàtica a la presentació dels Comitès de Reconstrucció de la DANA

Dijous passat més de 70 es reuniren al Parc Alcosa –el barri d’Alfafar on va sorgit la proposta- per traçar una estratègia i un pla d’acció, mentre que a diferents municipis com Albal, Paiporta, Catarroja o Benetússer també s’han convocat reunions constitutives. Però l’explicació als mitjans de comunicació ha estat avui en una sala de la Societat Coral El Micalet plena a vessar de periodistes. A la vesprada, a les 19h, es presentaran en societat amb un acte públic a La Nau de la Universitat de València.

29/01/2025

Tres mesos després de la dana, es presenten públicament a València els Comités Locals d’Emergència i Reconstrucció de les zones afectades per les inundacions. Es tracta d’una iniciativa impulsada per la Koordinadora de Col·lectius del barri del Parc Alcosa (Alfafar, l’Horta Sud). Davant la denunciada manca d’actuacions efectives des de les administracions, els comités volen esdevindre espais de participació empoderada i transversal que aglutinen el màxim de persones afectades, associacions, esglésies, personal sanitari, docents, empreses locals, xicotets comerços i l’ajuntament de cadascun dels municipis. En el primer paquet de polítiques plantejades es troba l’elaboració i coordinació d’un pla de mesures d’emergència i on l’economia local estiga en la base de la resposta. Aquest òrgan, a més, seria l’interlocutor amb les institucions per a mobilitzar recursos. De moment, el seu model s’ha estès com la pólvora i municipis com ara Alfafar, Benetússer, Massanassa, Albal, Catarroja, Algemesí, València, Torrent, Utiel, Paiporta o Sot de Xera ja han començat a replicar la proposta.

Segons recull, La Veu del Poble Valèncià, a la roda de premsa ha parlat Sandra Contreras, d’aquest darrer municipi de la comarca dels Serrans, amb una casuística molt diferent a la de l’Horta Sud. «Som un poble de 300 i pocs habitants, on van caure 336 litres per metre quadrat. El riu es va desbordar i s’ho va emportar tot per davant, incloses les vides de dos persones, un xiquet de tres anys i el seu pare. –ha explicat en la seua intervenció-. Ja l’endemà vam veure que ens organitzàvem o no eixíem endavant, però després del primer impuls notàvem que ens havíem estancat però la situació continuava estant molt malament. Ara, gràcies al Comité ens hem tornat a posar a caminar, hem creat huit grups de treball, cadascú amb el seu coordinador i més de 50 persones implicades. Hi ha ganes i hi ha moviment».

Valora
Rànquings
  1. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  2. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  3. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  4. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  5. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  6. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  7. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  8. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  9. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
  10. L’ANC denuncia un procediment sancionador d’Interior per la protesta contra el rei espanyol a Montserrat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid