Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Gota freda
Expectació mediàtica a la presentació dels Comitès de Reconstrucció de la DANA

Dijous passat més de 70 es reuniren al Parc Alcosa –el barri d’Alfafar on va sorgit la proposta- per traçar una estratègia i un pla d’acció, mentre que a diferents municipis com Albal, Paiporta, Catarroja o Benetússer també s’han convocat reunions constitutives. Però l’explicació als mitjans de comunicació ha estat avui en una sala de la Societat Coral El Micalet plena a vessar de periodistes. A la vesprada, a les 19h, es presentaran en societat amb un acte públic a La Nau de la Universitat de València.

29/01/2025

Tres mesos després de la dana, es presenten públicament a València els Comités Locals d’Emergència i Reconstrucció de les zones afectades per les inundacions. Es tracta d’una iniciativa impulsada per la Koordinadora de Col·lectius del barri del Parc Alcosa (Alfafar, l’Horta Sud). Davant la denunciada manca d’actuacions efectives des de les administracions, els comités volen esdevindre espais de participació empoderada i transversal que aglutinen el màxim de persones afectades, associacions, esglésies, personal sanitari, docents, empreses locals, xicotets comerços i l’ajuntament de cadascun dels municipis. En el primer paquet de polítiques plantejades es troba l’elaboració i coordinació d’un pla de mesures d’emergència i on l’economia local estiga en la base de la resposta. Aquest òrgan, a més, seria l’interlocutor amb les institucions per a mobilitzar recursos. De moment, el seu model s’ha estès com la pólvora i municipis com ara Alfafar, Benetússer, Massanassa, Albal, Catarroja, Algemesí, València, Torrent, Utiel, Paiporta o Sot de Xera ja han començat a replicar la proposta.

Segons recull, La Veu del Poble Valèncià, a la roda de premsa ha parlat Sandra Contreras, d’aquest darrer municipi de la comarca dels Serrans, amb una casuística molt diferent a la de l’Horta Sud. «Som un poble de 300 i pocs habitants, on van caure 336 litres per metre quadrat. El riu es va desbordar i s’ho va emportar tot per davant, incloses les vides de dos persones, un xiquet de tres anys i el seu pare. –ha explicat en la seua intervenció-. Ja l’endemà vam veure que ens organitzàvem o no eixíem endavant, però després del primer impuls notàvem que ens havíem estancat però la situació continuava estant molt malament. Ara, gràcies al Comité ens hem tornat a posar a caminar, hem creat huit grups de treball, cadascú amb el seu coordinador i més de 50 persones implicades. Hi ha ganes i hi ha moviment».

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  4. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  5. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  6. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  7. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  8. Poble Lliure i La Forja denuncien el colonialisme espanyol i reivindiquen que el 12 d’octubre no hi ha res a celebrar
  9. El Correllengua 2026 continua estenent-se pel país amb activitats culturals i una jornada sobre les biblioteques catalanes
  10. Les mutacions de l’independentisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid