Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Gota freda
Expectació mediàtica a la presentació dels Comitès de Reconstrucció de la DANA

Dijous passat més de 70 es reuniren al Parc Alcosa –el barri d’Alfafar on va sorgit la proposta- per traçar una estratègia i un pla d’acció, mentre que a diferents municipis com Albal, Paiporta, Catarroja o Benetússer també s’han convocat reunions constitutives. Però l’explicació als mitjans de comunicació ha estat avui en una sala de la Societat Coral El Micalet plena a vessar de periodistes. A la vesprada, a les 19h, es presentaran en societat amb un acte públic a La Nau de la Universitat de València.

29/01/2025

Tres mesos després de la dana, es presenten públicament a València els Comités Locals d’Emergència i Reconstrucció de les zones afectades per les inundacions. Es tracta d’una iniciativa impulsada per la Koordinadora de Col·lectius del barri del Parc Alcosa (Alfafar, l’Horta Sud). Davant la denunciada manca d’actuacions efectives des de les administracions, els comités volen esdevindre espais de participació empoderada i transversal que aglutinen el màxim de persones afectades, associacions, esglésies, personal sanitari, docents, empreses locals, xicotets comerços i l’ajuntament de cadascun dels municipis. En el primer paquet de polítiques plantejades es troba l’elaboració i coordinació d’un pla de mesures d’emergència i on l’economia local estiga en la base de la resposta. Aquest òrgan, a més, seria l’interlocutor amb les institucions per a mobilitzar recursos. De moment, el seu model s’ha estès com la pólvora i municipis com ara Alfafar, Benetússer, Massanassa, Albal, Catarroja, Algemesí, València, Torrent, Utiel, Paiporta o Sot de Xera ja han començat a replicar la proposta.

Segons recull, La Veu del Poble Valèncià, a la roda de premsa ha parlat Sandra Contreras, d’aquest darrer municipi de la comarca dels Serrans, amb una casuística molt diferent a la de l’Horta Sud. «Som un poble de 300 i pocs habitants, on van caure 336 litres per metre quadrat. El riu es va desbordar i s’ho va emportar tot per davant, incloses les vides de dos persones, un xiquet de tres anys i el seu pare. –ha explicat en la seua intervenció-. Ja l’endemà vam veure que ens organitzàvem o no eixíem endavant, però després del primer impuls notàvem que ens havíem estancat però la situació continuava estant molt malament. Ara, gràcies al Comité ens hem tornat a posar a caminar, hem creat huit grups de treball, cadascú amb el seu coordinador i més de 50 persones implicades. Hi ha ganes i hi ha moviment».

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  2. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  3. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  8. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  9. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  10. Els sindicats convoquen una concentració davant la Conselleria d’Educació en plena negociació de la vaga indefinida
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid