Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Pressupostos
La CUP de les comarques nord-orientals contra el nou pressupost de la Diputació

La formació ha estat l’única que ha votat contra els comptes i es reivindica com “ l’única oposició real” al plenari

21/11/2024 Política

Al ple de extraordinari pel pressupost 2025 de la Diputació de Girona d’aquest dimarts els diputats de la CUP-Som Poble s’han reivindicat com l’única oposició realment efectiva a la institució (els altres grups són PSC, Tots per l’Empordà i Independents per la Selva) tot reprovant la continuïtat de l’aposta per la promoció turística.

El diputat i portaveu Jordi Casas ha assenyalat que s’han d’afrontar tres emergències: la nacional, la social i la mediambiental. Tot criticant el model de “capitalisme low cost i rendista del totxo, sol i platja i porc barat” que, segons el grup, el mateix pressupost de la Diputació segueix fomentant. Un model, segons Casas, en què es “creen feines precàries on uns pocs fan molts diners i reclamen mà d’obra per seguir-ne produint més i més”, alhora que “ens condemna a feines amb sous de misèria i lloguers només per a rics”.

Seguint amb la intervenció Casas ha destacat que, “calen canvis radicals per generar alternatives i revertir els impactes negatius d’activitats econòmiques com el turisme”, afirmant que “han d’estar ben regulades i tenir límits que en molts casos ja s’han sobrepassat.” Per això, ha criticat que s’aporti més del doble al Patronat de Turisme i Promoció (sense comptar les subvencions al sector, a l’aeroport, a esdeveniments destinats a turistes o “l’aposta pels macroprojectes”) que a les partides destinades a l’àrea d’Habitatge o a Acció Climàtica i Energies Renovables sumades. Unes àrees “que fan molt bona feina però que només acaba servint de pedaç” davant els efectes “d’un model devastador nacionalment, socialment i mediambientalment.”

 

Valora
Rànquings
  1. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  2. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  5. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  6. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  9. L’ANC se suma a la concentració del 17-A per exigir la veritat sobre els atemptats
  10. Les entitats memorialistes recorren la declaració de Via Laietana 43 i exigeixen la fi dels usos policials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid