Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sequera
Formentera en alerta i la resta de les Illes en prealerta per manca d'aigua

Les previsions indiquen que, considerant la situació actual, l'època de l'any i les precipitacions del juliol, és previsible que durant el mes d'agost les reserves continuïn disminuint de nivell a les Balears.

05/08/2024 Territori

Diversos mitjans de comunicació de les Illes es fan ressò de la caiguda de les reserves hídriques al 46% durant el mes de juliol, un descens de 4 punts percentuals respecte al mes anterior i que les deixa 9 punts percentuals per sota del juliol de l'any passat, quan les reserves es trobaven al 55 %.

Aquesta situació requereix una vigilància estricta i una gestió rigorosa dels recursos hídrics, ha advertit la Conselleria del Mar i del Cicle de l'Aigua en un comunicat, perquè "hi ha hagut un canvi dʻescenari aquest mes".

En termes de percentatges de reserves per illa, Mallorca ha baixat del 50% al 47%, Menorca del 50% al 44% i Eivissa del 35% al 32%. La situació global de les Balears és inferior a la de fa un any, quan les reserves estaven al 55%.

Entre les unitats de demanda (UD) on s'organitzen les illes, la UD Formentera ha entrat en escenari d'alerta, mentre que les altres nou UD (Menorca, Artà, Manacor-Felanitx, Migjorn, és Pla, Palma-Alcúdia, Tramuntana Nord, Tramuntana Sud i Eivissa) es mantenen a l'escenari de prealerta.

Han registrat una disminució a les seves reserves les UD d'Artà, Manacor-Felanitx, Migjorn, Pla, Palma-Alcúdia, Tramuntana Nord, Tramuntana Sud, Menorca i Eivissa.

La situació general de la demarcació és de 0,365, una xifra inferior a la de l'any passat (0,546) i la de fa dos anys (0,459).

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  7. Habitatge o caos
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
  10. Una proposta d'alcaldes planteja reforçar les vegueries, eliminar els consells comarcals i reequilibrar el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid