Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sequera
Formentera en alerta i la resta de les Illes en prealerta per manca d'aigua

Les previsions indiquen que, considerant la situació actual, l'època de l'any i les precipitacions del juliol, és previsible que durant el mes d'agost les reserves continuïn disminuint de nivell a les Balears.

05/08/2024 Territori

Diversos mitjans de comunicació de les Illes es fan ressò de la caiguda de les reserves hídriques al 46% durant el mes de juliol, un descens de 4 punts percentuals respecte al mes anterior i que les deixa 9 punts percentuals per sota del juliol de l'any passat, quan les reserves es trobaven al 55 %.

Aquesta situació requereix una vigilància estricta i una gestió rigorosa dels recursos hídrics, ha advertit la Conselleria del Mar i del Cicle de l'Aigua en un comunicat, perquè "hi ha hagut un canvi dʻescenari aquest mes".

En termes de percentatges de reserves per illa, Mallorca ha baixat del 50% al 47%, Menorca del 50% al 44% i Eivissa del 35% al 32%. La situació global de les Balears és inferior a la de fa un any, quan les reserves estaven al 55%.

Entre les unitats de demanda (UD) on s'organitzen les illes, la UD Formentera ha entrat en escenari d'alerta, mentre que les altres nou UD (Menorca, Artà, Manacor-Felanitx, Migjorn, és Pla, Palma-Alcúdia, Tramuntana Nord, Tramuntana Sud i Eivissa) es mantenen a l'escenari de prealerta.

Han registrat una disminució a les seves reserves les UD d'Artà, Manacor-Felanitx, Migjorn, Pla, Palma-Alcúdia, Tramuntana Nord, Tramuntana Sud, Menorca i Eivissa.

La situació general de la demarcació és de 0,365, una xifra inferior a la de l'any passat (0,546) i la de fa dos anys (0,459).

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  3. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  4. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  5. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  6. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  7. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  10. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid