Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Es presenta la Comissió Ciutadana de Seguiment del pacte de forces parlamentàries democràtiques contra l’extrema dreta
01/08/2024 Política

El 8 de maig de 2024, cinc forces polítiques—Comuns Sumar, CUP, Esquerra Republicana, Junts+ i PSC— van signar el pacte proposat per Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR), la plataforma àmplia contra l’extrema dreta, per barrar el pas a l’extrema dreta dins el parlament.

El pacte ja ha donat fruits, amb la seva aplicació durant la formació de les primeres comissions parlamentàries aquest 17 de juliol. 
Els termes del pacte inclouen la creació d'una comissió de seguiment, formada amb persones reconegudes de la societat civil, que té la funció de vetllar per la seva aplicació efectiva. El fet d’incloure aquesta forta representació de la societat civil li dona a la comissió la capacitat d’intercedir de manera no partidista, responent a possibles incompliments o malentesos entre els partits signants.
La comissió ciutadana també inclou persones del nucli de coordinació d’UCFR, així com un diputat o diputada de cada força parlamentària adherida al pacte.
Cal aclarir que aquesta Comissió Ciutadana de Seguiment és distinta del grup de treball que es planteja crear dins el Parlament per treballar l’aplicació del pacte de manera més quotidiana.
Anunciem avui, després de diverses setmanes de fer contactes, la composició de la comissió. Com es veu dels noms, s’ha aconseguit aplegar un grup molt potent i divers, de molt prestigi.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  5. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  6. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  7. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  8. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  9. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  10. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid