Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Eleccions a l'Hexàgon
7 diputats de formacions independentistes de Còrcega, Polinèsia, Bretanya, Nova Caledònia i Euskal Herria al Parlament francès

Per primera vegada un diputat independentista basc i  al parlament francès. Peio Dufau, del moviment abertzale EH Bai i candidat de l'NFP escollit després d'haver obtingut el 36,28%, segons informa el blog nacions sense estat

09/07/2024 Internacional

Per primera vegada un diputat nacionalista basc al parlament francès. Peio Dufau, del moviment abertzale EH Bai i candidat de l'NFP escollit després d'haver obtingut el 36,28%. També Nova Caledònia, estarà representada per primera vegada a París. Serà el iill de Jean-Marie Tjibaou, líder independentista del FLNKS assassinat el 4 de maig 1989.

A la Bretanya victòria espectacular del nacionalisme bretó: el centrista Paul Molac aconsegueix un escó a Morbihan amb el 65% dels sufragis. A la darrera legislatura ha promogut legislació a favor de les llengües minoritzades.

A Còrsega, dels 3 actuals diputats només dos mantenen l'escó. M. Castellani del centrista Femu a Corsica amb el 64 % i P.A. Colombani del Partitu di a Nazione Corsa amb el 59 %. Ambdós s'enfrontaven a segona volta amb el RN. El tercer, de Femu a Corsica, arriba al 45 % però és derrotat pel candidat de la dreta francesa.

A Polinèsia el Tavini tenia els 3 escons aconseguits en coalició amb Nupes (esquerra francesa) el 2022 però en perd 2. Un, circumscipció 1, ja el va perdre a la primera volta i ara en perd el de la segona circumscripció a favor de Nicole Sanquer d'A Her, partit de dreta extrema polinèsia (diferent del RN) autonomista escindit dels autonomistes de centre Tapura. Sanquer obté el 55,88 % front el 44 % del candidat de l'esquerra independentista. A la circumscripció 3 el Tavini manté l'escó per una diferència de 600 vots amb el 50,87 % front la candidata de dreta francesa

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  10. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid