Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
12-M
La CUP-DT defensa a Salt “lleis que treguin l’habitatge de les urpes dels fons voltor”

Les candidates cupaires Montserrat Vinyets (actualment diputada) i Marta Guillaumes (exregidora de Salt i exdiputada provincial) han apostat per una regulació general de preus de lloguer i contractes indefinits

06/05/2024 Drets i Llibertats
Des de Salt, que com ha remarcat Guillaumes “és un dels molts municipis gironins amb una greu situació d’habitatge, amb desnonaments continuats i un fort encariment dels lloguers”, la CUP-DT ha apuntat avui contra el paper en l’àmbit dels fons voltor internacionals. Vinyets ha posat el municipi com a exemple que “els fons voltor s’estan apropiant de les nostres viles i ciutats” i ha manifestat que “cal fer-los fora”. “Això ho podem fer amb lleis que els impedeixin gestionar els parcs d’habitatge des dels seus despatxos de Londres”, ha afegit l’actual presidenta del grup parlamentari de la CUP.

Durant la darrera legislatura, el dret a l’habitatge ha estat un dels eixos clau de l’acció política de l’organització, que ─a banda d’altres apostes, com el fre als habitatges d’ús turístic o la reivindicació de més inversió en habitatge públic als pressupostos del Govern─ ha reivindicat la regulació dels lloguers aprovada pel Parlament de Catalunya (posteriorment tombada pel TC) i ha estat molt crítica amb la regulació actual, impulsada des de Madrid.

Vinyets ha apostat per tornar a impulsar lleis pròpies que “treguin l’habitatge de les urpes dels fons voltor”, que estableixin que els contractes de lloguer han de ser indefinits i que declarin “tota Catalunya com una gran zona tensionada”. Davant els límits legals que imposa l’estat espanyol, la candidata de l’esquerra independentista ha manifestat que cal confrontar-los: “Que el Constitucional ens tornarà a tombar les lleis que necessitem? Sí, sens dubte, són els guardians del règim del 78. Però les tornarem a fer”.
Valora
Rànquings
  1. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  2. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  3. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  4. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  5. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  6. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  7. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  8. Mor Josep Vilarasau i Salat
  9. USTEC denuncia que el Govern va ocultar les incidències de PISA mentre promocionava l'informe de l'OCDE
  10. Panem et circenses
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid