Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LGTBIQ+
La Plataforma 28J del Camp rebutgen "El PRIDE de Tarragona"
19/04/2024 Gènere
La Plataforma 28J del Camp rebutgen "El PRIDE de Tarragona" La Plataforma 28J del Camp rebutgen "El PRIDE de Tarragona"
La Plataforma 28J del Camp, formada per entitats LGTBIQ+ que lluitem per la defensa dels drets del nostre col·lectiu, organitza l'Orgull Crític a Tarragona des del 2012. Des de la Plataforma 28J rebutgem el concepte de PRIDE com a festa de consum. Per nosaltres el 28J és una jornada de lluita, memòria històrica i reivindicació. Per aquest motiu continuaran apostant per un Orgull Crític de caràcter autònom, anticapitalista i no institucional.

També volen mostrar la nostra disconformitat amb la publicació del Diari Més del 14/02/24 amb el titular: "Tarragona celebrarà el primer PRIDE" perquè crea confusió a l'adjuntar una fotografia de la manifestació organitzada l'any passat per la Plataforma 28J, sense indicar que la imatge correspon a l'Orgull Crític i no a cap mena de Pride. Volen recordar que l'any passat l'esdeveniment Drag va ser interromput en diverses ocasions per la policia, posant en joc la continuïtat de l'acte. Per tant, volen fer pública la poca voluntat per part de l'Ajuntament a ser facilitador en els actes de la Plataforma 28J.

Deixem clara la seva desvinculació d'aquest esdeveniment, ja que un PRIDE no és una manifestació ni un esdeveniment activista. Com passa en moltes altres ciutats el PRIDE vol apoderar-se dels espais de lluita que els col·lectius LGTBIQ+ han mantingut vius a la ciutat, amb l'objectiu de treure'n un rèdit econòmic. Per això, remarquen la importància de mantenir l'esperit reivindicatiu de la lluita LGTBIQ+ a Tarragona i us conviden a continuar participant dels espais de la Plataforma 28J i de l'acte que com cada any realitzarem de manera unitària el 28J, dia per l'Alliberament Sexual i de gènere.

A banda, pensen que les coses no s'han fet de la millor manera, ja que tots els col·lectius LGTIQ+ del territori vam saber de l'organització d'aquest acte per la premsa sense tenir en compte la nostra veu ni les nostres lluites. Deixar clar que se'ns va convocar la setmana passada un cop ja estava tot el programa tancat i deixant-nos un únic espai, que els quedava buit, per fer una fira d'entitats i per poder netejar la seva consciència que els col·lectius també hi seríem presents.

Per aquests fets volem anunciar que els col·lectius que formen part de la Plataforma 28J del Camp rebutja de manera categòrica ser part d'aquest PRIDE capitalista. La lluita LGTBIQ+ va més enllà d'omplir uns dies l'any els carrers de festa. Mantindrem la nostra lluita ferma i inquebrantable, defensant amb tota la nostra força els drets i la dignitat dels marges de la comunitat LGTBIQ+.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  8. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  9. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  10. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid