Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Catalunya Nord
La 55a UCE commemorà els 50 anys de la mort de Pau Casals

L'edició d'enguany tindrà lloc entre el 17 i el 23 d'agost. El programa inclou debats sobre el català a l'escola, el Catalangate... i, per primer cop, es lliuraran dos premis de recerca.

 

 

05/08/2023 Educació

Té com a fil conductor La particularitat i la democràcia en temps de globalització, i tornarà a acollir cursos i activitats que abracen nombrosos àmbits. Es tracta de temes que van des del canvi climàtic a la política, passant per la cultura, el pensament i la història.

Es pretén reunir cinc presidents de la Generalitat de Catalunya en un acte per commemorar els 50 anys de la mort del músic i compositor Pau Casals. L'organització assegura que hi assistiran Pere Aragonès, Quim Torra, Carles Puigdemont, José Montilla i Jordi Pujol, en un acte d'homenatge que es farà el 21 d'agost, però veuerem si el president Puigdemont podrà ser-hi.

Per part del Govern, a banda del president Aragonès, assistiran a l'UCE la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, el conseller de Salut, Manel Balcells, el conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal, i la consellera d'Educació, Anna Simó.

Balcells participarà en la inauguració, on el president d'ERC, Oriol Junqueras, impartirà la lliçó L'exili dels presidents Lluís Companys, Josep Irla i Josep Tarradellas. Nadal, al seu torn, prendrà part en un debat sobre La universitat i la Unió Europea. També destaca una conferència sobre el Catalangate i la "persecució política", on participarà la presidenta de l'ANC, Dolors Feliu.

El conseller de Salut, Manel Balcells, farà participarà en la inauguració, on el president d'ERC, Oriol Junqueras, impartirà la lliçó L'exili dels presidents Lluís Companys, Josep Irla i Josep Tarradellas. Nadal, al seu torn, prendrà part en un debat sobre La universitat i la Unió Europea. També destaca una conferència sobre el Catalangate i la "persecució política", on participarà la presidenta de l'ANC, Dolors Feliu.

El programa d'actes i commemoracions d'aquest 2023 també inclou, entre altres, la conferència 'Pompeu Fabra i la unitat de la llengua', coincidint amb els 75 anys de la mort del filòleg; un acte on assistirà la presidenta del Parlament, Anna Erra (19 d'agost al migdia). El diputat al Parlament de Grenlàndia, Pele Broberg, es desplaçarà a Prada de Conflent per parlar sobre 'El cas grenlandès i l'estatalitat danesa' (19 d'agost a la tarda). L'endemà al migdia, la presidenta de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), Teresa Cabré, participarà en un debat sobre els 50 anys del manifest de Prada: 'El català, llengua d'expressió científica'. I a la tarda, els alcaldes d'Elna, de Berga, de Manacor i d'Alcoi parlaran sobre 'Municipi i construcció de país'.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  4. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  5. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  6. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  7. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Mor Josep Vilarasau i Salat
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid