Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ensenyament
Ampliació termini oposicions docents d'estabilització a les Illes

Denuncia que les taxes són les més altes de l’estat

30/01/2023 Educació

Pocs dies abans de la finalització del termini per a apuntar-se a les oposicions d’estabilització, la Conselleria d’Educació i Formació Professional va fer públic que, per a poder cobrar la indemnització que preveu l’article 2.6 de la Llei 20/2021, cal haver participat de tot el procés d’estabilització: això és concurs de mèrits i oposicions. Un fet que ha creat molta angoixa entre el professorat interí afectat.

Per aquest motiu, l’STEI ha sol•licitat a la Direcció de General Docent amb el registre d’una instància que s’ampliï el termini d’inscripció, que acaba dia 30 de gener, per tal de donar més marge a tot els aspirants interessats.  Per altra banda, el sindicat denuncia que les taxes de les Illes Balears són les més elevades de l’estat, amb un cost superior als vuitanta euros; i que hi haurà interins que hauran de pagar les taxes de tres procediments selectius: concurs de mèrits, oposicions d’estabilització i oposicions “ordinàries” per poder optar a un lloc de feina definitiu.

Tampoc té molt de sentit que s’obligui els interins a apuntar-se a les oposicions d’estabilització d’una especialitat que no és la seva, en el cas que no hi hagi places d’aquesta. Tot plegat un desgavell.

En el cas de Catalunya, per exemple, si un aspirant ha pagat les taxes del concurs de mèrits, aquest ingrés ja és vàlid per a les oposicions d’estabilització. L’STEI manifesta que l’opció del Govern de les Illes Balears respon únicament a un afany recaptatori.

El sindicat exigeix a la Conselleria d’Educació i Formació Professional que sigui sensible a la situació de tants docents interins, que durant anys han fet feina en frau de llei per culpa de l’administració, i no carregui damunt les seves butxaques els seus incompliments.    

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  3. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  4. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  5. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  6. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  7. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  8. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  9. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  10. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid