Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Moviment veïnal
La proposta de Prosperitat per a l'entorn de l'escola Víctor Català rep el suport de tots els grups municipals
16/12/2021 Política

El Consell Plenari del Districte de Nou Barris, celebrat el 14 de desembre de 2021, va aprovar per unanimitat de tots els grups municipals (ERC, Barcelona en Comú, PSC, PPC, Ciutadans i Barcelona pel Canvi) la proposta sorgida de l'AFA del Víctor Català, a la qual dona suport l'AV de Prosperitat, sobre la pacificació de l'entorn de l'escola mitjançant el Pla de Barris.

És un primer pas per començar a estudiar la mobilitat de tota la zona, amb l'objectiu que els voltants de l'escola siguin un espai segur per a l’alumnat, les famílies i les veïnes. Un avançament als futurs equipaments que han de construir-se al solar de l'antiga fàbrica Ideal Plástica Flor i que ha de reforçar aquesta visió pacificada, unificada i congruent amb el barri.

La unanimitat política, molt difícil d'aconseguir, és fruit d'un treball seriós i argumentat del moviment veïnal del barri, cosa que demostra que quan treballem plegats i es fan propostes amb cara i ulls es poden tirar endavant projectes que beneficien a tot el barri.

No ha sigut fàcil que la proposta de l'AFA hagi vist la llum. La proposta inicial de l'Ajuntament no condicionava la pacificació al tancament de la circulació del carrer Santa Engràcia, fet que va fer que les entitats veïnals la veiéssim inadequada i concebuda a massa curt termini.

Ara caldrà fer un estudi de mobilitat, que ha de plantejar la reordenació del trànsit a la zona, i explicar la barri la idoneïtat de la proposta, que a parer del moviment associatiu i veïnal implica convertir en zona per a vianants el tram del carrer Santa Engràcia sota de l'Escola Víctor Català.

Sigui com sigui, des de l'AV de Prosperitat veu de manera positiva aquest pas endavant i agraïm a tots els grups municipals que hagin escoltat i tingut en compte la proposta del barri. Seguirà atentes al desenvolupament d’aquesta actuació del Pla de Barris, i d’altres que se'n puguin derivar amb la mirada posada en la propera remodelació de la Ideal Plástica Flor.

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  9. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  10. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid