Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'escola
Famílies de l’escola Turó del Drac de Canet de Mar es mobilitzen en defensa del català

Demanen al Departament d’Educació que prengui “les accions necessàries per blindar la immersió lingüística a les escoles catalanes”.

07/12/2021 Llengua

Famílies de l’escola Turó del Drac de Canet de Mar han fet públic un manifest dirigit al Departament d'Educació per instar a "prendre les mesures necessàries per blindar la immersió lingüística a les escoles catalanes". Cal recordar que fa uns dies, una resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que obligava a fer el 25% de les classes en castellà a un grup de P5. A les 21h, ja s'havien recollit més d'un miler de signatures.

En aques manifest, les famílies defensen que la immersió lingüística ha permès que les criatures adquireixin les competències acadèmiques esperades, s’afavoreixi la integració social i cultural i es garanteixi una vida plena en català “després d’anys de marginació i criminalització”.

També remarquen que a la immersió “impacten greument en la igualtat d’oportunitats” de l’alumnat i que la “motivació política” de la denúncia de la família que ha dut la immersió lingüística als tribunals té “efectes negatius sobre el projecte pedagògic de l’escola”, i deixen ben clar que “En cap cas la defensa de la immersió s’ha d’entendre com un atac envers el castellà i el seu ensenyament”.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  6. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  7. Denuncien l’amenaça de desnonament de deu famílies vulnerables al barri de Navas de Barcelona
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. La Plataforma 0-3 Catalunya convoca una nova vaga el 20 de maig per denunciar l’abandonament de les escoles bressol
  10. La ruptura intergeneracional com a eina de dominació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid