Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
2021- Centenars de persones es manifesten a Canet de Mar contra el 25% de castellà a l'escola

Centenars de persones es manifesten a Canet de Mar contra el 25% de castellà a l'escola

10/12/2021 Tal dia com avui
El 10 de desembre del 2021 diversos centenars de persones es van concentrar a Canet de Mar en contra de l'aplicació del 25% de les classes en castellà a l'escola Turó del Drac, sol·licitada judicialment per una família propera a C's. El 14 d'octubre  d'aquell any es va fer pública una resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que obligava a fer el 25% de les classes en castellà a un grup de P5 i el 26 de novembre el Departament d'Educació va donar les ordres perquè es complís la sentència. Davant d'aquests fets el 7 de desembre les famílies de l’escola de Canet de Mar van fer públic un manifest dirigit al Departament d'Educació per instar a "prendre les mesures necessàries per blindar la immersió lingüística a les escoles catalanes".

Tot i els intents del partit Ciutadans d'autrar la manifestació, la concentració, convocada pel Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans i la Intersindical-CSC (també va rebre el suport de CUP, Junts i ERC) va començar a les dos quarts de cinc de la tarda (finalment no va sortir del centre educatiu, sinó de la zona propera de la Font del Drac) i es va dirigir fins a la biblioteca situada al centre de la població. Allí, els manifestants van tallar durant breus minuts la N-II, sense provocar gaires afectacions al trànsit, que ja estava interromput per la policia local de Canet de Mar.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  3. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  4. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  5. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
  6. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  7. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  8. Tornen a destrossar el monument a la Sardana de Montjuïc, un símbol de la cultura catalana
  9. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  10. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid