Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Reciprocitat Ara!
La FOLC valora positivament les reunions amb els grups parlamentaris del Botànic per tractar sobre la reciprocitat dels mitjans de comunicació en la nostra llengua
21/01/2021 Comunicació

La FOLC ha valorat positivament les reunions mantingudes, així com la receptivitat dels tres grups parlamentaris de les Corts Valencianes que comparteixen la necessitat d’establir la reciprocitat plena, avançar envers un espai de comunicació compartit en la nostra llengua, la potenciació de la indústria audiovisual o el respecte a la diversitat lingüística i cultural en la futura Llei General de l’Audiovisual.

En les reunions han participat la diputada Mercedes Caballero (PSPV-PSOE), la diputada Mònica Álvaro i el diputat Josep Nadal (Compromís), la diputada Estefania Blanes (Unides Podem) i el secretari d’Organització de Podem i, representant la FOLC, Daniel Condeminas (Assessor de la FOLC), David Belda (Escola Valenciana) i Vicent Maurí (Intersindical Valenciana i president de la FOLC). En aquesta s’ha tractat sobre la reciprocitat i l’espai de comunicació en la nostra llengua i l’avantprojecte de Llei General de l’audiovisual.

La FOLC ha traslladat al PSPV-PSOE, Compromís i Unides Podem la necessitat d’impulsar la reciprocitat en coherència amb la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries (CELRoM), signada i ratificada per l’Estat espanyol, que preveu el dret de la ciutadania europea a rebre les emissions de les ràdios i televisions públiques de tot l’àmbit territorial. I, sobretot, per ser una reinvidicació de la majoria de la població del nostre domini lingüístic i un compromís d’aquests partits amb les valencianes i valencians, a més perquè una llengua que vulga ser viva i útil el segle XXI ha de tenir totes les eines audiovisuals de què puga disposar.

Per altra part, la FOLC ha lliurat als grups parlamentaris les seues al·legacions a l’avantprojecte de Llei General de l’Audiovisual per defensar la presència de la nostra llengua a les televisions i plataformes.

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  3. Crònica d’una mort anunciada
  4. La Coordinadora Antimonàrquica convoca una manifestació per mostrar el rebuig a l'obligació de penjar el retrat del Rei
  5. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  6. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  7. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  8. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans denuncia l’espoli de les obres de Sixena i exigeix que romanguin al MNAC
  9. El futur no aterra amb més avions
  10. Manifest unitari en defensa de l'educació pública, democràtica i en català, i de rebuig a l'acord de pressupostots Pp-Vox
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid