Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Drets lingüústics
La Plataforma per la Llengua, ACPV i Escola Valenciana demanen un canvi legislatiu estatal per garantir l'ús del valencià
20/11/2020 Llengua

La darrera sentència de la sala segona de la secció contenciosa administrativa del TSJCV ha anul·lat l'exigència d'un títol de valencià per a accedir a la borsa de treball d'interins de secretaria i intervenció locals, considerant que la normativa estatal no ho contempla.

Davant la sentència, les entitats Acció Cultural del País Valencià, Escola Valenciana i la Plataforma per la Llengua demanen a les institucions de l'Estat Espanyol que reconeguen el plurilingüisme amb un nova normativa, i el traslladen a les lleis estatals que continuen tenint preceptes fortament supremacistes en matèria d'administració pública, com acredita aquesta sentència. Les tres entitats afirmen que "la sentència demostra que és urgent canviar el marc legal, per a fer efectius els drets lingüístics dels valencians/es. És ara ben clar que l'Estat hauria de reconèixer formalment les conseqüències de l'oficialitat de les llengües dels territoris de l'estat, amb tots els efectes legals, jurídics i polítics".

En opinió de les tres entitats, la legislació estatal actual exclou requerir la capacitació al personal de les administracions públiques, que en té prou amb conèixer una de les dues llengües oficials i que, mentre això siga així, determinades places vinculades a l'administració de l'Estat podran ser cobertes per personal no capacitat.

La nova sentència del TSJCV demostra una vegada més la contradicció del marc legal. D'una banda, la ciutadania té ple dret d'adreçar-se a qualsevol nivell de l'administració en valencià, per contra eixe garantia d'ús del valencià, una llengua oficial i no marginal en l'administració pública, no es demana a un sector del funcionariat, com ara són els que ocupen càrrecs tan rellevants com el de secretaria i intervenció locals. Les accions d'un govern favorable als drets legals del valencià són insuficients. Per això cal un canvi en la llei a favor de les llengües oficials de l'Estat que siga d'aplicació general.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  4. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  5. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  6. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
  7. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  8. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  9. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  10. Mor Josep Vilarasau i Salat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid