Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Drets lingüústics
La Plataforma per la Llengua, ACPV i Escola Valenciana demanen un canvi legislatiu estatal per garantir l'ús del valencià
20/11/2020 Llengua

La darrera sentència de la sala segona de la secció contenciosa administrativa del TSJCV ha anul·lat l'exigència d'un títol de valencià per a accedir a la borsa de treball d'interins de secretaria i intervenció locals, considerant que la normativa estatal no ho contempla.

Davant la sentència, les entitats Acció Cultural del País Valencià, Escola Valenciana i la Plataforma per la Llengua demanen a les institucions de l'Estat Espanyol que reconeguen el plurilingüisme amb un nova normativa, i el traslladen a les lleis estatals que continuen tenint preceptes fortament supremacistes en matèria d'administració pública, com acredita aquesta sentència. Les tres entitats afirmen que "la sentència demostra que és urgent canviar el marc legal, per a fer efectius els drets lingüístics dels valencians/es. És ara ben clar que l'Estat hauria de reconèixer formalment les conseqüències de l'oficialitat de les llengües dels territoris de l'estat, amb tots els efectes legals, jurídics i polítics".

En opinió de les tres entitats, la legislació estatal actual exclou requerir la capacitació al personal de les administracions públiques, que en té prou amb conèixer una de les dues llengües oficials i que, mentre això siga així, determinades places vinculades a l'administració de l'Estat podran ser cobertes per personal no capacitat.

La nova sentència del TSJCV demostra una vegada més la contradicció del marc legal. D'una banda, la ciutadania té ple dret d'adreçar-se a qualsevol nivell de l'administració en valencià, per contra eixe garantia d'ús del valencià, una llengua oficial i no marginal en l'administració pública, no es demana a un sector del funcionariat, com ara són els que ocupen càrrecs tan rellevants com el de secretaria i intervenció locals. Les accions d'un govern favorable als drets legals del valencià són insuficients. Per això cal un canvi en la llei a favor de les llengües oficials de l'Estat que siga d'aplicació general.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid