Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ensenyament
L'STEi considera que les mesures de conciliació per al personal docent no han de suposar cap tipus de reducció salarial

l

03/10/2020 Educació
L’STEI Intersindical ha expressat el seu rebuig a les mesures extraordinàries per afavorir la conciliació laboral i familiar del personal docent que ha presentat la Conselleria d’Educació, ja que carreguen sobre els salaris dels treballadors els costos de la reducció de jornada, que pot ser del 50 o del 100% de la jornada.

Si un docent acredita la necessitat d’atendre una persona en situació de quarantena per la COVID-19 amb la qual convisqui, no és admissible que pateixi cap tipus de reducció de sou. Per aquest motiu, l’STEI Intersindical ha sol·licitat que aquesta situació s’assimili a una baixa i que el professorat cobri el 100% del sou mentre aquesta dura.

Un altre dels punts en què l’Administració ha mostrat el llautó és quan parla de l’opció de fer teletreball, com a alternativa a la reducció de la jornada, sempre que la seva absència “pugui ser assumida amb els recursos humans del centre de forma que no generi la necessitat de substitució”. Amb les plantilles actuals dels centres, amb horaris del tot carregats, aquesta condició que posa l’Administració ens sembla una burla envers el col·lectiu docent.

A més tal com recull el Reial Decret-llei 29/2020, de 29 de setembre, de mesures urgents en matèria de teletreball en les Administracions Públiques, cal que l’Administració “proporcioni i faci el manteniment dels mitjans tecnològics necessaris” per a aquesta activitat; cosa que no es recull en la proposta del Govern de les Illes Balears.

L’STEI Intersindical lamenta profundament que l’única proposta de mesures per a la conciliació laboral i familiar, d’ençà de l’estat d’alarma del passat 14 de març, sigui la que s’ha presentat a la Mesa Sectorial. No té sentit i és una manca de sensibilitat que es castigui els docents amb la reducció dels seus salaris, quan s’ha d’atendre una persona convivent en situació de quarantena per la COVID-19.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid