Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
covid-19
El govern municipal i la resta de grups de l'oposició veten les propostes post-Covid de la CUP a Reus

La CUP insisteix en portar a debat més de 2 mocions al ple donada la situació d’emergència per la pandèmia

21/05/2020 Política
Tant el govern de Reus com els grups de l’oposició del PSC i Cs han rebutjat la proposta de la Cup en portar a ple més de dues mocions. Els cupaires defensen que la situació d’excepcionalitat «necessita mesures urgents en clau social, econòmica i cultural, entre altres» i per això havien demanat la possibilitat de treballar i presentar un major nombre de propostes al ple. Però la negativa ha estat unànime per la resta del consistori.

La portaveu de la Cup, Marta Llorens, reitera que la formació “disposa d’un gran nombre de propostes per pal·liar l’actual i futura crisi derivada de la Covid-19” però que es troben amb un govern municipal “que no els permet portar-les a plenari”. A l’anterior ple, de fet, els grups municipals van poder presentar fins a tres mocions donada la situació d’excepcionalitat, ara els cupaires es pregunten “què ha canviat”. Edgar Fernàndez, regidor de la Cup explica “no només el govern ha vetat les nostres mocions, sinó que la resta d’oposició tampoc ha volgut donar la possibilitat de presentar més propostes”.

De fet, la formació anticapitalista havia preparat 3 mocions per aquest divendres, una de les quals haurà de postposar per al ple del mes següent. Concretament, la Candidatura ha hagut d’ajornar una proposta per ampliar els espais per a vianants i fomentar l’ús de la bicicleta i del transport públic. D’altra banda, una de les mocions que els cupaires sí que presentaran serà la proposta de creació d' una targeta d’aparcament residencial. Un dels acords inclou la mesura d'aplicar una reducció del 50% de la zona blava a les persones en situació de desocupació causada, massivament, pels darrers i nombrosos ERTOs.
Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid