Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
covid-19
El govern municipal i la resta de grups de l'oposició veten les propostes post-Covid de la CUP a Reus

La CUP insisteix en portar a debat més de 2 mocions al ple donada la situació d’emergència per la pandèmia

21/05/2020 Política
Tant el govern de Reus com els grups de l’oposició del PSC i Cs han rebutjat la proposta de la Cup en portar a ple més de dues mocions. Els cupaires defensen que la situació d’excepcionalitat «necessita mesures urgents en clau social, econòmica i cultural, entre altres» i per això havien demanat la possibilitat de treballar i presentar un major nombre de propostes al ple. Però la negativa ha estat unànime per la resta del consistori.

La portaveu de la Cup, Marta Llorens, reitera que la formació “disposa d’un gran nombre de propostes per pal·liar l’actual i futura crisi derivada de la Covid-19” però que es troben amb un govern municipal “que no els permet portar-les a plenari”. A l’anterior ple, de fet, els grups municipals van poder presentar fins a tres mocions donada la situació d’excepcionalitat, ara els cupaires es pregunten “què ha canviat”. Edgar Fernàndez, regidor de la Cup explica “no només el govern ha vetat les nostres mocions, sinó que la resta d’oposició tampoc ha volgut donar la possibilitat de presentar més propostes”.

De fet, la formació anticapitalista havia preparat 3 mocions per aquest divendres, una de les quals haurà de postposar per al ple del mes següent. Concretament, la Candidatura ha hagut d’ajornar una proposta per ampliar els espais per a vianants i fomentar l’ús de la bicicleta i del transport públic. D’altra banda, una de les mocions que els cupaires sí que presentaran serà la proposta de creació d' una targeta d’aparcament residencial. Un dels acords inclou la mesura d'aplicar una reducció del 50% de la zona blava a les persones en situació de desocupació causada, massivament, pels darrers i nombrosos ERTOs.
Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  8. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  9. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  10. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid