Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Guanyem Girona proposa que l’Ajuntament faciliti la reincorporació de pisos turístics al parc de lloguer

· Demanen que el consistori gestioni amb els propietaris la possibilitat d’establir un lloguer social als habitatges actualment en desús
· Argumenten que així es faria front a l’emergència habitacional

29/04/2020 Política

Per tal de fer front a les mancances en habitatge, Guanyem Girona ha proposat que els habitatges d’ús turístic, actualment aturats per la pandèmia del COVID-19, es reincorporin al mercat de lloguer a través d’una campanya coordinada per l’Ajuntament de Girona. “Els mesos que vindran estaran marcats per la crisi social i el problema de l’habitatge s’agreujarà”, ha indicat la regidora Crisitna Andreu, que ha afegit que “és imprescindible que les institucions ofereixin els seus recursos per augmentar el parc d’habitatges per fer front a casos d’emergència i, amb l’augment de l’oferta, reduir el preu de lloguer mitjà.”

Des de Guanyem apunten cap a diverses formes per mobilitzar aquests pisos. D’una banda, assenyalen que es podria establir un acord entre els propietaris i l’Ajuntament per tal d’exercir una cessió temporal. D’aquesta manera, segons la formació municipalista el consistori augmentaria el parc d’habitatge de lloguer social sense pagar els preu habitual d’un pis turístic alhora que els propietaris rebrien un lloguer. Andreu ha recordat que l’Ajuntament de Girona ja suplia la manca de parc públic d’habitatge mitjançant el lloguer de pisos turístics per a casos puntuals, però pagant “uns preus desorbitats per a l’erari públic”, en paraules de la regidora, una situació que ha atribuït a “anys de desinterès per part del govern gironí per potenciar les polítiques públiques d’habitatge.”


Una altra mesura proposada per Guanyem és la d’estimular la Borsa Municipal de Lloguer Social. “És important que les institucions siguin capaces de captar habitatge privat per a l’ús públic. Molts petits propietaris poden buscar la garantia del lloguer social per davant dels riscos del mercat privat”, ha remarcat la regidora de al formació.


Així mateix, la plataforma municipalista ha assenyalat que l’habitatge haurà de ser una prioritat dels pressupostos que s’hauran de reformular després de la pandèmia. “A Girona anàvem endarrerits amb polítiques d’habitatge i caldrà fer un esforç extra per tal de suplir aquestes mancances prèvies”, ha apuntat Andreu. Finalment, la representant gironina ha fet una crida a totes les institucions perquè s’impliquin “en la lluita per un habitatge digne.” “La Generalitat, la Diputació de Girona i l’Estat juguen un paper fonamental en la priorització de les polítiques públiques i cal que posin sobre la taula els recursos que facin falta”, ha reblat.

Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  3. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  4. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  5. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  6. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  7. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  8. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  9. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  10. El personal educatiu decidirà en una consulta la continuïtat de les vagues després de l'11-N
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid