Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Medi Ambient
El GOB se suma a la campanya contra els rescats a les aerolínies #SavePeopleNotPlanes

Dins el marc de la campanya contra els rescats a les aerolínies, ahir es van difondre públicament tant la carta oberta als Governs com la petició a change.org perquè la gent a títol individual s'uneixi a la campanya.

07/04/2020 Territori

El Grup Balear d'Ornitologia I Defensa de la Naturalesa (GOB), juntament amb 250 organitzacions a nivell global -50 de les quals són de l'Estat espanyol-, ens hi hem adherit a la carta oberta als Governs contra els rescats a les aerolínies. A més de difondre la carta, ahir es va llançar també la petició de signatures a través de l'enllaç Change.org/SavePeopleNotPlanes-Spain, per tal de sumar esforços i posar fre a la indústria de l'aviació.

Des del GOB ens mostram contraris al rescat d'aerolínies mitjançant injeccions de diners públics i considera que els recursos del contribuent han de ser destinats a atendre les necessitats de les i els i treballadors, al mateix temps que s'inverteix en la transició cap a un model de transport més just i sostenible. Qualsevol suport financer al sector aeri ha d'estar condicionat a una reconversió d'aquesta manera de transport que garanteixi el seu decreixement en volum i impacte social i ambiental.

Per això, el GOB, en coordinació amb la xarxa global *Stay *Grounded, està promovent una campanya a través de la qual es farà arribar als diferents Governs una carta oberta signada per més de 250 organitzacions en la qual s'esgrimeixen les raons de la nostra oposició als rescats.

Igualment, en el marc de la campanya s'ha llançat una petició a través de change.org perquè qualsevol persona a títol individual pugui signar la carta i fer-la arribar al seu Govern.

Carta oberta als respectius governs nacionals

En plena crisi del COVID-19, mentre el món sencer lluita contra el virus i innombrables persones treballadores estan perdent els seus ingressos, la indústria de l'aviació exigeix rescats pagats pels contribuents i sense condicions. No obstant això, en els últims anys, aquesta indústria s'ha oposat frontalment a qualsevol intent d'acabar amb les seves injustes exempcions d'impostos i ha rebutjat contribuir de manera substancial als objectius mundials de reducció d'emissions, la qual cosa requeriria mesures per a frenar significativament l'envergadura de la indústria de l'aviació.

L'aviació és responsable del 5 al 8% de l'impacte climàtic *global1, causat principalment per una minoria adinerada que vola sovint. A més, aquest sector assumeix que el percentatge continuarà creixent. Durant les últimes dècades han obtingut enormes beneficis, a costa d'oferir baixos salaris als seus treballadors i en detriment del clima.

Les persones treballadores afectades per la crisi actual necessiten suport, però no hem de deixar que la indústria de l'aviació se surti amb la seva, privatitzant els beneficis mentre que el sector públic paga les seves pèrdues.

Els rescats no han de permetre al sector de l'aviació tornar al negoci com si no passés res quan acabem amb el *coronavirus: tota ajuda pública ha d'assegurar que les persones treballadores i el clima són recolzades en primer lloc.

Exigim:

  • Les persones al centre en compte de rescatar als executius i als accionistes, tota assistència financera ha d'assegurar que les i els treballadors són secundats, protegint la seva salut i els seus treballs, i una renda bàsica vital real durant la crisi ha de ser garantida a assistents de vol, pilots, personal de terra, proveïdors i altres persones treballadores afectades.
  • Una transició justa: cap a una mobilitat respectuosa amb el medi ambient
    Una condició per al suport públic ha de ser el compromís cap a una senda d'escalfament global d'1.5 °C. La reducció d'emissions ha de ser dràstica i sense emprar sistemes dubtosos de comptabilització, com a compensacions d'emissions o apostar per biocombustibles que danyen al medi ambient, a la seguretat alimentària i als drets de la terra. La “aviació verda” és una il·lusió, el transport aeri ha de reduir-se. Per a una recuperació justa, la presa de decisions democràtica i la propietat pública són decisives. Els governs han d'apostar per una transició justa: canvis sistèmics en les xarxes de transport, assegurant alternatives assequibles (com el transport ferroviari) i capacitant a les persones treballadores a abandonar els treballs dependents dels combustibles fòssils, substituint-los per ocupacions decents i sostenibles.
  • No paguen impostos? No hi ha rescats!
    No és just salvar a la indústria de l'aviació amb els diners dels contribuents si aquesta a penes paga imposats, donant-li així un avantatge deslleial respecte a altres mitjans de transport menys contaminants. Per tant, les exempcions fiscals han de desaparèixer: cal obligar les aerolínies a pagar un impost pel querosè; i en comptes de programes que incentiven el transport aeri com a beneficis per a viatgers freqüents, s'han de posar en marxa impostos justos i progressius per a aquestes persones.
    És important emprar aquesta inesperada pausa en l'aviació per a construir un sector de transport respectuós amb el clima, creant majors nivells de resiliència per a futures crisis.

Ara mateix, dins de la mateixa campanya, hi ha en marxa una iniciativa perquè la carta sigui signada per persones dels àmbits científic i acadèmic a través d'aquest enllaç: https://forms.gle/rzBKjPsMqrobr6d48. S'estaràn recopilant signatures fins demà dimecres 8 d'abril a les 12.00 del migdia.

Valora
Rànquings
  1. L'empresari gironí Josep Campmajó s'exilia arran del cas Tsunami
  2. Sant Jordi era guerrer...
  3. Acte antirepressiu de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACG)
  4. Agustí Barrera: "...el seu legalisme burocràtic no els va permetre entendre que una declaració d’independència és un acte revolucionari"
  5. La “proposició de llei per la qual es regula la llibertat educativa”, del PP i VOX, empeny cap a la irlandització del valencià
  6. Ortésia Cabrera serà la cap de llista de les Terres de l'Ebre per la CUP
  7. La CUP–Defensem la Terra presenta la llista per les eleccions del 12 de maig per la demarcació de Girona, afirmant que surten a guanyar
  8. «Saps què? Que llegint aquest tros de diari...»
  9. Els candidats de la CUP a comarques gironines proposen una transformació ferroviària de la mobilitat a la demarcació de Girona
  10. La FAVB diu no a la Fórmula 1 al passeig de Gràcia
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid