Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Residus
L'esfondrament de l'abocador de Zaldibar posa al descobert la màfia del residus

L'esfondrament de l'abocador, les irregularitats i la desaparició dels treballdors colgats pels residus han creat un gran malestar al País Basc, que retreuen al govern del PNB l'existència d'una màfia dels residus i l'opacitat en les informacions sobre la toxicitat i sobre l'accident

16/02/2020 Internacional

L'esfondrament de l'abocador es va produir el passat dijous 6 de febrer, en una petita localitat rural biscaïna molt propera a Ermua i Eibar. Es calcula que es van escampar mig milió de tones de residus tòxics, entre els quals amiant, i que van desplaçar-se sobre l'AP-8 que uneix Bilbao i Sant Sebastià. En l'esllavissada van desaparèixer dos treballadors, Joaquín Beltrán i Alberto Sololuze.

Un camioner que transportava amb freqüència residus a l'abocador de Zaldibar ha denunciat al programa 'Amarauna' d'Euskadi Irratia allò que havia anat observant a Eitzaga sobre l'estat de l'abocador de residus tòxics que provocar l'esllavissada i va colgar dos treballadors.

El camioner ha explicat que coneixia els dos treballadors desapareguts en l'esllavissada, i assegura que han estat víctimes d'una "gran irresponsabilitat."

Aquest mitjà reprodueix el testimoni del camioner: "Quan vaig arribar el primer dia vaig pensar: ¿Però, què és això? A l'tornar a casa li vaig dir a la meva parella: ¿Per què estem reciclant? En Zaldibar dipositen amiant en qualsevol lloc que després cobreixen amb terra"

Es destapa la màfia del residus

La resposta comunicativa del govern d’Urkullu (PNB) ha encès els ànims al País Basc, perquè ha ocultat informació a la població i als mitjans. En aquest sentit, la vice-consellera de Medi Ambient, Elena Moreno, ha reconegut que el govern basc tenia coneixement de la mala gestió de Verter Recycling 2002 i que l'administració tenia la intenció d'obrir-los un expedient.

L'esfondrament de l'abocador, les irregularitats i la desaparició dels treballdors colgats pels residus han creat un gran malestar al País Basc, que retreuen al govern del PNB l'existència d'una màfia dels residus i l'opacitat en les informacions sobre la toxicitat i sobre l'accident.

 

 

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  3. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  4. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  5. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  6. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  7. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  8. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  9. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  10. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid