Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Agressió a Periodistes
El Grup de Periodistes Ramon Barnils exigeix la dimissió de Buch i Marlaska

L'Oficina de Drets Civils i Polítics de la Generalitat, El Col·legi de Periodistes de Catalunya i Mèdia.cat denuncien que un elevat nombre de periodistes han resultat ferits o detinguts en els cinc dies d'aldarulls a Catalunya per les forces policials

19/10/2019 Drets i Llibertats

Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB) han denunciat "actuacions intolerables" de la Policia Nacional espanyola i els Mossos d'Esquadra agredint i detenint periodistes. "Atac  que sense precedents al dret a la informació" i exigeixen la dimissió de Buch i Marlaska. També ha manifestat que informaran a instàncies internacionals de protecció dels drets humans.

Per la seva banda, Mèdica.cat ha començat a fer un recompte provisional d'atacs a periodistes durant les manifestacions d'avui. Avisen que la situació és molt caòtica. Hi ha molts periodistes ferits i tampoc podem contrastar tots els casos, però agruparem les informacions fiables que ens arriben.

L'Oficina de Drets Civils i Polítics de la Generalitat ha denuncia que un elevat nombre de periodistes ha resultat ferit en els cinc dies d'aldarulls a Catalunya, un "indicador molt preocupant de la qualitat de les intervencions" policials d'aquests dies.

Detingut un fotoperiodista d'"El País" mentre cobria els aldarulls a la Via Laietana de Barcelona

El fotoperiodista d'"El País" Albert Garcia ha estat detingut per la Policia Nacional durant els aldarulls d'aquesta nit a Via Laietana i plaça Urquinaona. Segons altres periodistes que es trobaven en el mateix lloc l'han detingut mentre fotografiava una detenció violenta a plaça Urquinaona.

Els agents l'arrossegaven mentre Garcia cridava que li feien mal i els companys alertaven que es tractava d'un periodista acreditat.

 


Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Quan a Girona s'executaven Borbons
  5. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  6. L’independentisme il·luminarà el Montseny la nit del 3 d’octubre
  7. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  8. Concentració a Barcelona contra els desnonaments arran del cas de la Maricarmen
  9. Una parella de 81 i 74 anys afronta un desnonament a Badalona per haver avalat la hipoteca del fill
  10. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid