Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1843 Decret d'Isabel II que implanta la bandera 'rojigualda' per al Regne d'Espanya

Decret d'Isabel II que implanta la bandera 'rojigualda' per al Regne d'Espanya

13/10/1843 Tal dia com avui

Tal dia com avui de 1843 la reina Isabel II (que va ser expulsada anys després, el 1868, durant la Revolució de la Gloriosa) va establir amb un decret que el pavelló del seu besavi Carlos III per als vaixells de guerra repesentaria la bandera del Regne d'Espanya i els seus militars.

El decret perseguia unificar la infinitat de banderes amb què comptava l'exèrcit espanyol, i el seu origen és, per tant, concretament militar.

El Decret del 13 d'octubre exposava que "La unidad de la monarquía española y la actual organización del Ejército y demás dependencias del Estado exigen imperiosamente desaparezcan todas las diferencias que hasta ahora han subsistido."

 

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  7. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  8. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  9. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
  10. El Sindicat d'Habitatge de l'Eixample denuncia la turistificació coincidint amb l'arribada del Tour de França
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid