Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#JUDICIFARSA
Universitats per la República interromp el Word Law Congress per denunciar la “falsa justícia” espanyola

Diversos estudiants de dret han desplegat cartells a la cerimònia d’obertura del Congrés de l’Associació Mundial de Juristes (WJA) per denunciar la “injustícia” espanyola, un dia abans que el Rei rebi un premi per la Pau i la Llibertat.

19/02/2019 Política

Els universitaris han assistit al World Law Congress per tal de denunciar la “injustícia” espanyola i han interromput la intervenció de Juan José González, President del Tribunal Constitucional, i Dolores Delgado, ministra de Justícia. S’han desplegat cartells que mostren diferents casos judicials, com el cas dels joves d’Altsasu o de la Manada, i posteriorment han desplegat una pancarta amb el lema “llibertat presos polítics” i han repartit octavetes. En acabar l’acció, la Policia Nacional ha retingut els estudiants a l’entrada, però després els han deixat marxar.

La portaveu d’Universitats per la República, Núria Marín, ha denunciat que “és una vergonya que es doni premis a un Estat que manté persones a la presó per les seves idees mentre allibera aquells que cometen una violació sexual”. L’altra portaveu de la plataforma, Núria Nieto, ha sentenciat que “cal mobilitzar-se per acusar l’Estat” i per això considera que el 21 de febrer “hem de buidar les aules i omplir els carrers”.

El Congrés se celebra a Madrid sota el lema “Constitució, democràcia i llibertat” i compta amb la presència de 2.000 juristes de 67 nacionalitats diferents. Entre d’altres qüestions, en aquest congrés demà s’atorgarà el Premi Mundial de la Pau i la Llibertat al Rei Felip VI com a reconeixement pel seu “indestructible compromís amb l’Estat de Dret”.

 



Valora
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  3. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  4. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  5. La Crida prohibida de l’Onze de Setembre de 1981
  6. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
  7. Risc més esforç és igual a riquesa?
  8. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  9. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  10. El Fossar de les Moreres crida a reprendre el camí cap a la independència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid