Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP-Crida per Girona denuncia nous casos d’expulsió de veïnes i veïns del Barri Vell

La formació afirma que el registre creat pel govern de la ciutat no funciona i demana que l’Ajuntament intercedeixi en aquests casos

08/01/2019 Política

La CUP-Crida per Girona s’ha assabentat d’un nou cas d’expulsió de llogaters i llogateres de tot un edifici del carrer Mercaders, en ple Barri Vell. Recentment, un únic propietari s’ha dedicat a comprar tots els pisos de l’edifici per així poder-ne fer fora els actuals veïns.

Aquesta és una estratègia habitual que ja s’ha utilitzat en altres ocasions i que fa temps que la plataforma Més Barri menys pisos turístics ha denunciat en diverses ocasions, que acostuma a venir seguida de la reforma de l’edifici i la reconversió en pisos turístics. Per a la formació aquest nou cas d’expulsió de veïnes del Barri Vell demostra que el registre de llogaters arrelats a Girona que va crear l’Ajuntament fa pràcticament un any no està funcionant. En aquest sentit la CUP-Crida per Girona denuncia que aquest registre ni tan sols apareix publicitat a la pàgina web de l’Oficina Municipal d’Habitatge.

D’altra banda, la formació exigeix més recursos i més proactivitat per part del govern gironí a l’hora d’evitar el procés de gentrificació que està patint el centre de la ciutat. La CUP proposa desenvolupar una política d’habitatge que observi més detingudament aquestes pràctiques i augmentar els supòsits que obliguin a actuar l’Ajuntament quan es donin aquests abusos, actualment molt restringits i d’on en queden exclosos molts casos d’expulsions.

La portaveu de la formació, Laia Pèlach, ha anunciat que preguntaran sobre el cas del carrer Mercader al proper ple de gener: “demanarem explicacions a l’alcaldessa i exigirem que intercedeixin i ofereixin solucions a aquests llogaters i llogateres”. Pèlach també han volgut destacar que els llogaters expulsats, a més, ara hauran de fer front a la realitat d’una ciutat amb un mercat de lloguer inassequible per a molts d’ells, amb preus que han augmentat més d’un 20% en només tres
anys.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  3. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  4. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  5. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  6. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  7. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  8. La Flama de la Llengua arriba al Tossal del Rei el 15 de febrer i culminarà el 22 a Montserrat
  9. CGT Ensenyament reivindica que la vaga del 11F ha estat de tota la comunitat educativa
  10. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid