Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català
L’STEI Intersindical demana a la consellera Cladera que cessi el gerent de l’EBAP

L’entitat que selecciona el personal de l’Administració de la CAIB no pot marginar qui s’expressa en català

17/01/2019 Educació

Dissabte passat, les persones que s’havien presentat al borsí per cobrir interinament llocs de treball del cos superior de l’Administració de la CAIB varen tornar a comprovar que l’Escola Balear d’Administració Pública menysprea la llengua catalana i promou activament l’ús del castellà en els procediments d’ingrés als llocs de treball de la CAIB, en detriment de l’ús de la llengua catalana.

És especialment significatiu que no fa ni un mes que es va aprovar al Consell de Govern un paper banyat anomenat Decret 49/2018, sobre l’ús de les llengües oficials.

Aquest nou episodi de dissabte és la gota que fa vessar el tassó. Com és ben sabut, la major part dels problemes generats a la prova d’informàtica de les oposicions al cos auxiliar administratiu varen ser per mor d’una traducció al català mal feta de la prova original, redactada en castellà. En aquella ocasió, diverses persones es varen posar en contacte amb l’STEI Intersindical per explicar-nos que els representants de l’Administració recomanaven fer l’examen en castellà per evitar problemes.

L’STEI Intersindical alça la veu a favor de l’ús del català a l’Administració; a favor de les persones que (amb l’Administració –de progrés!– en contra) lluiten per mantenir la dignitat que li correspon... I en contra dels qui assenyalen amb el dit la llengua catalana com un problema.

L’STEI Intersindical demana a la consellera Catalina Cladera que cessi el gerent de l’EBAP, Jaime Tovar, responsable directe de la imposició del castellà a les oposicions i als borsins que es convoquen a la CAIB.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  6. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  7. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  8. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid