Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
Homenatges als anarquistes assassinats a Palol de Revardit i Quico Sabaté a Sant Celoni

El 4 de gener, a les 12 del migdia, al cementiri vell de Girona i el 5 de gener, a les 12 del migdia, al cementiri de Sant Celoni.

03/01/2019 Història
Divendres 4 de gener, com cada any, es rendirà un sentit homenatge al cementiri vell de Girona, just a la fossa on van enterrar els cossos dels companys anarquistes Paco Conesa, Martín Ruiz, Antoni Miracle i Rogelio Madrigal, assassinats per la Guàrdia Civil en el Mas Clarà i a can Verdera de Sant Martí de la Mota (Palol de Revardit, al Pla de l’Estany) el 4 de gener de 1960. Eren membres uniformats d’un moviment revolucionari unificat de resistència que actuà al Nord-est de Catalunya entre desembre de 1959 i gener de 1960, tal com informael blog nordestllibertari

El blog remarca que "Cada any, en l’efemèride del seu assassinat hi ha aquesta trobada militant el 4 de gener, a les 12 del migdia, amb la ferma voluntat de seguir el combat proletari vers una necessària revolució social que porti al comunisme llibertari, ja que en la situació de possible ruptura a Catalunya amb la monarquia borbònica, continuadora del franquisme amb un parlament espanyol burgès al serveis de les famílies oligarques, molta gent té l’esperança de recuperar a nivell català l’hegemonia proletària dels anys republicans que portà al procés col·lectivista autogestionat i autogestionari en una Catalunya on fins el 3 de maig de 1937 hi havia una independència nacional de fet, fruit de les conquestes obreres revolucionàries del 19 de Juliol de 1936".

El dissabte 5 de gener, a les 12 del migdia, hi haurà al cementiri de Sant Celoni (Baix Montseny) també com cada any, l’homenatge a Quico Sabaté Llopart i a tota la guerrilla anarquista, des de 1939 al MIL, Salvador Puig Antich i Oriol Solé Sugranyes.

 

 

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  4. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid