Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Tots els regidors de l'Ajuntament de Verges citats a declarar davant de la Guàrdia Civil

S'ha convocat una concentració de suport amb els represaliats per demà a les 9.30h davant de la caserna de la Guàrdia Civil (Emili Grahit, 52)

02/12/2018 Política

El Govern i l’oposició de Verges han estat citats a declarar demà davant la Guàrdia Civil de Girona. Representants municipals, de la CUP i de CiU, hauran de prestar declaració i la CUP ha convocat una protesta al mateix espai a dos quarts de 10.

La investigació policial neix arran de la frase de l’alcalde, el cupaire Ignasi Sabater, que va dir que, els responsables d’una punxada de rodes massiva a Verges “durant el dia van uniformats i a la nit, descontrolats”. Són uns fets que van ocórrer la nit del 3 al 4 d’octubre de 2017, just després de la jornada d’aturada de país arran del referèndum de l’1 d’octubre i les càrregues policials. La Guàrdia Civil va entendre que el batlle es referia a ells en aquestes paraules i van obrir una investigació per un presumpte delicte d’odi, segons informa Ràdio Capital.

Ignasi Sabater també va rebre una amenaça de mort a l’ajuntament el 12 d’octubre de 2017. El Dia de la Hispanitat el consistori va decidir obrir, com van fer altres consistoris del Baix Empordà. Un desconegut va trucar al consistori amenaçant que després de la punxada de rodes massiva a més d’un centenar de cotxes, ara anirien a fer mal a persones amb “punxades a l’estómac”.

Verges ha estat el blanc de nombrosos atacs d’aquesta mena. El darrer, una sèrie de pintades feixistes a les façanes de domicilis particulars. A les pintades es poden llegir frases com “Torra fill de puta”, “Visca Espanya” o “Tots som Espanya”. Va passar la nit del 7 de novembre.

Valora
Rànquings
  1. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  2. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  3. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  4. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  5. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  6. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  7. Mor Josep Vilarasau i Salat
  8. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  9. USTEC denuncia que el Govern va ocultar les incidències de PISA mentre promocionava l'informe de l'OCDE
  10. Panem et circenses
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid