Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Espai Nacional de Comunicació
L'OCB lamenta la posició del Govern Sánchez i demanarà a Armengol que el presioni perquè la reciprocitat dels mitjans en català sigui possible
20/06/2018 Comunicació
Obra Cultural Balear Obra Cultural Balear
L'OCB lamenta la posició del Govern Sánchez contrari a facilitar la reciprocitat en la recepció de televisions públiques entre els diferents territoris de parla catalana i que hauria de permetre la correcta recepció tant dels canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, com de la nova televisió Àpunt, del País Valencià. La ministra Nadia Calviño ha manifestat aquest matí en el Senat que no té previst atorgar un segon multiplex que en permeti
la recepció.

L'Obra Cultural Balear (OCB) vol recordar que d'acord amb l'art. 3.3 de la Constitució espanyola, el català, com a llengua cooficial, ha de ser 'objecte de especial respecte i protecció' per part de totes les administracions públiques. I l'art. 11.2 de la Carta Europea de les llengües minoritàries, de la qual l'Estat espanyol és part, disposa que "Les parts es comprometen a garantir la llibertat de recepció directa de les emissions de ràdio i de televisió dels països veïns en una llengua usada en una forma idèntica o pròxima d’una llengua regional o minoritària, i a no oposar-se a la retransmissió d’emissions de ràdio i de televisió dels països veïns en aquesta llengua". 

L'OCB entén que el que està previst per a comunitats de parlants fragmentades en diversos estats ha de valer, encara amb més motiu, per a comunitats de parlants fragmentades (en aquest cas entre comunitats autònomes) en l'interior d'un mateix estat.

L'OCB demana a la presidenta del Govern de les Illes Balear, Francina Armengol, que emprengui les gestions necessàries davant del Govern espanyol per fer possible de forma urgent aquesta recepció, i recorda que l'art. 5 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears estableix que "El Govern ha de promoure la comunicació, l’intercanvi cultural i la cooperació amb les comunitats i els territoris, pertanyents o no a l’Estat espanyol, que tenen vincles lingüístics i culturals amb les Illes Balears".
Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  6. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  7. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  8. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  9. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid