Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
documental
TV3 emet «Alexandre Deulofeu: l’historiador del futur»

Gràcies a la teoria de «La matemàtica de la història» en vuit volums que va desenvolupar, Deulofeu va demostrar que es pot historiar el futur. El pas del temps ha confirmat que amb la seva teoria va aconseguir predir grans canvis geopolítics que avui són història. Per exemple: als anys 30 va preveure la desfeta de Iugoslàvia, la descolonització d’Egipte i l’Índia entre altres.

19/09/2017 Comunicació

Aquesta nit, el programa "Sense ficció" de TV3 emetrà el documental «Alexandre Deulofeu: l’historiador del futur». Un treball dirigit per Àngel Leiro que explica la vida, el pensament i les prediccions d’Alexandre Deulofeu: un figuerenc, farmacèutic de professió, que va aconseguir predir grans canvis geopolítics que avui són història.

Aquest documental explica l’aventura d’un home que, tot sol, es va proposar una de les empreses més grans imaginables: aconseguir la pau mundial. I ho va voler aconseguir amb l’únic ajut de la seva capacitat per entendre el funcionament de la història.

Alexandre Deulofeu (L’Armentera, 1903 – Figueres, 1978) és un personatge excepcional i alhora totalment desconegut. Va ser un estudiós solitari amb una particularíssima ambició: voler entendre i predir la història, voler trobar un model matemàtic que li havia de permetre imaginar el món del futur. I el més sorprenent és que se’n va sortir.

Gràcies a la teoria de «La matemàtica de la història» en vuit volums que va desenvolupar, Deulofeu va demostrar que es pot historiar el futur. El pas del temps ha confirmat que amb la seva teoria va aconseguir predir grans canvis geopolítics que avui són història. Per exemple: als anys 30 va preveure la desfeta de Iugoslàvia, la descolonització d’Egipte i l’Índia; el 1941, que Hitler perdria la II Guerra Mundial; als anys 40, que França perdria les seves colònies, i, als anys 50, altres fets històrics com l’enfonsament de l’URSS o l’hegemonia d’Alemanya en l’Europa actual. D’altra banda, també va anunciar que l’estat espanyol es desintegraria al voltant del 2029.

I allò que encara resulta més sorprenent és que, malgrat el seu èxit, la seva teoria revolucionària va caure en el més absolut oblit.

El documental és una producció de Visiona TV en coproducció amb TV3 i David de Montserrat.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid