Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
simbologia espanyola
Concentració a Santa Coloma de Farners per rebutjar la penjada de la bandera espanyola

Demanen que si el Govern no la despenja convoqui una consulta on siguin les ciutadanes qui decideixi

10/03/2017 Política

Passats dos dies des que la bandera espanyola torna a onejar al balcó de l’Ajutament, una trentena de persones s’hi ha concentrat aquest diivendres al vespre al davant per rebutjar la decisió del Govern local d’acatar l’ordre judicial que n’obligava la penjada.

Convocades per la CUP Farners, les concentrades han llegit un comunicat on es retreu a l’alcalde, Joan Martí, i al Govern, no haver fet tots els tràmits possibles per evitar-ho i es demana que es sotmeti la qüestió a una consulta on sigui la ciutadania qui decideixi la resposta a l’imposició de la justícia espanyola.

Sylvia Barragán, regidora de la CUP al consistori, ha destacat que no és cert que sigui una decisió personal de l’alcalde, sinó que el balcó de l’Ajuntament representa tot el poble i són les seves ciutadanes les que haurien de decidir. D’altra banda, ha tornat a oferir tot el suport si finalment es decidís desobeir.

Per tal de demostrar el seu rebuig a la presència de la bandera espanyola les concentrades han escrit en papers els motius pels quals no volen que onegi a l’Ajuntament i els han penjat a les portes del consistori. “Perquè és una bandera opressora que destrueix la llibertat del poble” o “perquè sense desobediència no hi ha independència” han sigut dos dels eslògans més repetits.

La CUP Farners ha anunciat una moció que demana que es convoqui una consulta al Ple del 20 de març i ha demanat el màxim suport de la ciutadania. La concentració s’ha acabat amb la convocatòria d’una nova mobilització el divendres que ve.

Valora
Rànquings
  1. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  2. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  3. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  4. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  5. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  6. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  7. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  8. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  9. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  10. L’ANC se suma a la concentració del 17-A per exigir la veritat sobre els atemptats
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid