Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
simbologia espanyola
Concentració a Santa Coloma de Farners per rebutjar la penjada de la bandera espanyola

Demanen que si el Govern no la despenja convoqui una consulta on siguin les ciutadanes qui decideixi

10/03/2017 Política

Passats dos dies des que la bandera espanyola torna a onejar al balcó de l’Ajutament, una trentena de persones s’hi ha concentrat aquest diivendres al vespre al davant per rebutjar la decisió del Govern local d’acatar l’ordre judicial que n’obligava la penjada.

Convocades per la CUP Farners, les concentrades han llegit un comunicat on es retreu a l’alcalde, Joan Martí, i al Govern, no haver fet tots els tràmits possibles per evitar-ho i es demana que es sotmeti la qüestió a una consulta on sigui la ciutadania qui decideixi la resposta a l’imposició de la justícia espanyola.

Sylvia Barragán, regidora de la CUP al consistori, ha destacat que no és cert que sigui una decisió personal de l’alcalde, sinó que el balcó de l’Ajuntament representa tot el poble i són les seves ciutadanes les que haurien de decidir. D’altra banda, ha tornat a oferir tot el suport si finalment es decidís desobeir.

Per tal de demostrar el seu rebuig a la presència de la bandera espanyola les concentrades han escrit en papers els motius pels quals no volen que onegi a l’Ajuntament i els han penjat a les portes del consistori. “Perquè és una bandera opressora que destrueix la llibertat del poble” o “perquè sense desobediència no hi ha independència” han sigut dos dels eslògans més repetits.

La CUP Farners ha anunciat una moció que demana que es convoqui una consulta al Ple del 20 de març i ha demanat el màxim suport de la ciutadania. La concentració s’ha acabat amb la convocatòria d’una nova mobilització el divendres que ve.

Valora
Rànquings
  1. Dos anys d’Illa: el fracàs també té còmplices
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  6. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  7. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  8. Habitatge o caos
  9. Celebren la renúncia de Marc Puigtió i rebutgen qualsevol pacte amb l’extrema dreta
  10. Una proposta d'alcaldes planteja reforçar les vegueries, eliminar els consells comarcals i reequilibrar el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid