Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
simbologia espanyola
Concentració a Santa Coloma de Farners per rebutjar la penjada de la bandera espanyola

Demanen que si el Govern no la despenja convoqui una consulta on siguin les ciutadanes qui decideixi

10/03/2017 Política

Passats dos dies des que la bandera espanyola torna a onejar al balcó de l’Ajutament, una trentena de persones s’hi ha concentrat aquest diivendres al vespre al davant per rebutjar la decisió del Govern local d’acatar l’ordre judicial que n’obligava la penjada.

Convocades per la CUP Farners, les concentrades han llegit un comunicat on es retreu a l’alcalde, Joan Martí, i al Govern, no haver fet tots els tràmits possibles per evitar-ho i es demana que es sotmeti la qüestió a una consulta on sigui la ciutadania qui decideixi la resposta a l’imposició de la justícia espanyola.

Sylvia Barragán, regidora de la CUP al consistori, ha destacat que no és cert que sigui una decisió personal de l’alcalde, sinó que el balcó de l’Ajuntament representa tot el poble i són les seves ciutadanes les que haurien de decidir. D’altra banda, ha tornat a oferir tot el suport si finalment es decidís desobeir.

Per tal de demostrar el seu rebuig a la presència de la bandera espanyola les concentrades han escrit en papers els motius pels quals no volen que onegi a l’Ajuntament i els han penjat a les portes del consistori. “Perquè és una bandera opressora que destrueix la llibertat del poble” o “perquè sense desobediència no hi ha independència” han sigut dos dels eslògans més repetits.

La CUP Farners ha anunciat una moció que demana que es convoqui una consulta al Ple del 20 de març i ha demanat el màxim suport de la ciutadania. La concentració s’ha acabat amb la convocatòria d’una nova mobilització el divendres que ve.

Valora
Rànquings
  1. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  2. Les biblioteques públiques inicien una vaga indefinida per denunciar la precarietat del sector
  3. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. Fèlix Goñi, Martí Marcó i la generació de 1979
  6. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  7. Quan la política deixa de pensar el país
  8. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  9. Som un poble rebel
  10. La família de Blanca Serra manté la batalla judicial per identificar els responsables de les tortures a Via Laietana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid