Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
llibres
"Catalunya Nord. La llesqueta del septentrió" d'Aleix Renyé, nou llibre de l'edicions El Jonc
16/03/2017 Cultura

Edicions El Jonc acaba de treure a la llum Catalunya Nord. La llesqueta del septentrió de periodista nord-català Aleix Renyé. Es tracta d'un relat amè i irònic, com, a mesura que es recupera la consciència de catalanitat a la Catalunya Nord –molt lligada al procés de ruptura amb l’Estat espanyol a la del sud i a la prepotència francesa que ha eliminat qualsevol referència nominal catalana en la seva organització territorial– l’ús social i públic de la llengua catalana es troba al límit de la seva desaparició, puix que el francès ha esdevingut, ja, la llengua materna dels catalans sota administració francesa.

Aleix Renyé va ser, als anys 80, el primer periodista que es guanyava la vida en llengua catalana a Catalunya Nord. Va començar a Ràdio Arrels abans de treballar en diversos mitjans de comunicació, entre altres el setmanari El Punt Catalunya Nord i, actualment, el diari El Punt Avui. Durant quatre dècades s’ha trobat embolicat en la creació d’escoles i ràdio en català; l’edició de diaris, setmanaris i mensuals; l’escriptura de llibres de poesia, narracions i teatre, lletres de cançons, traduccions i doblatges per a la televisió; així com fent de negre per a personalitats que volien publicar en català. També ha pujat als escenaris fent gires durant dos anys per interpretar textos seus i traduccions de Leonard Cohen.

Valora
Rànquings
  1. Mor Lluís Serra Sancho, històric independentista de Sant Andreu i membre de Meridiana Resisteix
  2. “La unitat nacional és el moll de l’os de l’independentisme”
  3. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  4. Actes d'homenatge al Txiqui i als darrers afusellats pel franquisme
  5. Dissabte 11 d'octubre, Sarau independentista a Igualada (30 anys de la inauguració del Jimmy Jazz)
  6. 27 de setembre de 1975
  7. Preservem el Maresme valora positivament la segona jornada de debat sobre el transport públic i el futur de la R1
  8. La llibertat viscuda no es pot esborrar, és la llavor de l`alliberament
  9. Més de cent entitats i col·lectius ja donen suport a la manifestació ruralista que sota el lema "Defensem la terra. Volem pobles vius"
  10. L’ANC denuncia les vulneracions de drets humans de l’Estat espanyol davant del Consell de Drets Humans de l’ONU
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid