Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Homenatge
Centenars persones s'apleguen al Coll de Manrella en homenatge als exiliats i deportats catalans
05/02/2017 Drets i Llibertats

Coincidint amb la Diada Dia Nacional de l'Exili i la Deportació, més de mig centenar de persones s'han concentrat, sota una intensa pluja, davant del monument de Lluís Companys al Coll de Manrella a la Vajol (Alt Empordà).

A l'acte a participat el conseller d'Afers Exteriors, Raül Romeva, acompanyat de l’alcaldessa d’Agullana, la directora general de Relacions Institucionals, Carme Garcia, i el director del Memorial Democràtic, Plàcid Garcia-Planas

Romeva ha recordat els catalans que van haver d'exiliar-se per la dictadura franquista i diu que Catalunya sempre "ha estat, està i estarà disposada a acollir". L'acte ha clós amb una lectura de textos davant del monument dedicat als exiliats i deportats republicans.

La jornada ha recordat que el 5 de febrer de 1939 per aquest coll van fugir centenars de civils i militars convertint-se en refugiats polítics a Catalunya Nord i l'estat francès, entre els quals es compten els màxims representants de les institucions republicanes, el President de la Generalitat de Catalunya, Lluís Companys, el President del Govern Basc, José Antonio de Aguirre, el President de la República, Manuel Azaña, així com personalitats com Mercè Rodoreda, Pere Quart o Pompeu Fabra.

A la tarda s'ha fet un acte a la platja d'Argelers de la Marenda (Catalunya Nord), l'indret on van malviure centenars de milers de refugiats catalans i espanyols entre els anys 1939 i 1941. L'acte ha comptat amb una actuació musical del cantautor i diputat al Parlament de Catalunya, Lluís Llach i l'actriu Sílvia Bel.

Valora
Rànquings
  1. Oriol de Fàbregues qüestiona el relat del 1714 i reivindica la vigència de les Constitucions catalanes
  2. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  3. Diumenge 28 de desembre, “mosca morta” amb el diari Ara
  4. La dignitat no entén de competències
  5. La CUP ret homenatge a Francesc Macià a Montjuïc i carrega contra la monarquia i la “falsa transició”
  6. Pobles Vius reclama aturar les subvencions al biogàs arran del brot de grip aviària a Bellpuig
  7. Xarxa contra l’urbanisme inundable i insostenible
  8. Un bon cop de guillotina al Català de França
  9. Actualització: Els camions amb gallines sacrificades pel brot de grip aviària travessen Bellcaire d’Urgell
  10. La variant de Celrà fa un pas endavant per treure el trànsit del centre del municipi
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid