Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
Ara fa 40 anys del Congrés fundacional de les JSAN
07/12/2016 Història

Després d'un any i mig de debat intern i de lluita en diversos fronts, cap a la tardor de 1976 es feia a Montserrat el 1r congrés de les Joventuts Socialistes d'alliberament Nacional (JSAN) amb l'assistència de 73 representants de les diverses bases d'arreu del país.

Entre altres coses es va discutir i aprovar el nou esquema organitzatiu per adequar-lo a l'actual implantació i expansió, la seva declaració de principis i les línies estratègiques generals a seguir en l'actual moment polític.

En la seva declaració de principis (veure "Manifest Programa de les Joventuts Socialistes d'Alliberament Nacional JSAN dels Països Catalans") es remarca la impulsió d'un ampli Moviment Revolucionari de Joves Catalans que dins el moviment de la classe obrera i altres classes populars catalanes avanci en la lluita cap a la construcció de l'Estat Socialista dels Països Catalans".

En aquests moments, les JSAN reivindicava la majoria d'edat als 18 anys, era crítica amb la selectivitat. Van participar a l'Assemblea de Catalunyam en la Taula de Forces polítiques Juvenils de Catalunya, en la Plataforma d'organitzacions polítiques juvenils de la ciutat de València i en el Congrés de la Joventut de Catalunya. Les JSAN editava la Estel Roig, com a revista de debat i informació.

Cap a la 1980, la crisi interna que es generar al si del PSAN que va donar lloc a la tercera escissió de la formació, va fer que la majoria de la militància de les JSAN ingressaren a Nacionalistes d'Esquerres, i d'aquesta manera es va autodissoldre organització juvenil independentista.

Cal recordar que les JSAN es van formar a causa de l'escissió del PSAN, ja que majoritàriament els militats de Joventuts Revolucionàries Catalanes (JRC) van acompanyar a la militància escindida que formar el PSAN-P, i com que el PSAN es va quedar orfe en la qüestió juvenil, va haver de promoure una altre organització que seria les JSAN. En aquells moments, Casimir Boy, que va ens va deixar enguany, va ser uns dels impulsors d'aquella organització juvenil.

 

 



Valora
Rànquings
  1. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  2. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  3. La dignitat no entén de competències
  4. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  5. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  6. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
  7. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
  8. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  9. La Plataforma 31D crida a la mobilització pel dret a decidir
  10. El Parlament aprova mesures per garantir la participació ciutadana i municipal en el nou model energètic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid