Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
lluita institucional
La CUP Mataró s'oposa a pagar més diners a Fomento per a la neteja de la ciutat
16/11/2016 Política

Els regidors de la CUP a l'Ajuntament de Mataró s'ha oposat frontalment a que l'Ajuntament pagui una "factura addicional" de 1,2 milions d'euros a la multinacional Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) pel servei de neteja de la nostra ciutat. Malgrat la nostra oposició, el Ple ha aprovat la "modificació del contracte de gestió del servei de recollida de residus" a favor de FCC.

Juli Cuéllar regidor de la CUP ha manifestat al Ple que "El contracte de la brossa és el més important que licita aquest Ajuntament: 61 milions d’euros. Es va adjudicar el juliol de 2014 i fins a 2022, a Fomento de Contratas y Construcciones (Koplowitz). El 2015 ja es van fer 2 ampliacions del contracte de 33 mil i 222 mil € segons deien per ajustar els serveis de neteja i alguns sobrevinguts com la Festa al Cel".

Davant una modificació del contracte que impulsa el govern municipal per cobrir les deficiències del servei (neteja viària: resposta immediata a imprevistos i polígon de Pla d’en Boet; orgànica: més freqüència recollida i neteja dels contenidors; platges: cobrir la neteja en temporada baixa…). La formació es pregunta que "els contracte adjudicat el 2014 es va quedar curt o bé estem davant d’un incompliment de l’empresa?".

Per a Jui Cuéllar, "Ni tan sols en això s’aclareix el govern municipal sociovegent. Segons els socialistes això és atribuïble a què el contracte del 2014 es va fer en clau de retallades (1,8 M€ menys que l’anterior contracte de 2008), una explicació plausible ja que Mataró destina 30,7 €/persona al servei de la brossa, molt per sota de la mitjana de 43,50 €/persona dels municipis de la Diputació de Barcelona. En canvi, si preguntes als convergents, ells et diuen que el contracte era una meravella i que l’empresa està incomplint i ens està fent pagar el mort del conflicte laboral.

Mataró està feta una merda i no deixarà d’estar-ho fins que l’empresa compleixi amb les exigències del servei. Ara mateix FCC només té en compte els seus beneficis i amb el càlcul actual els surt més a compte pagar les penalitzacions ridícules per incompliment que prestar un bon servei".

Tot i afirmant que "Aquesta lògica mercantilista només se superarà el dia que tots els regidors de l’Ajuntament entenguin que la millor opció passa per la municipalització, la gestió directa del servei de la brossa i pel canvi de model en la gestió de residus".

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  6. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  7. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  8. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid