Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP denuncia les accions de l’exèrcit espanyol a comarques gironines

La formació independentista critica les activitats amb menors al castell de Sant Ferran i rebutja la presència del ministre espanyol de Defensa a Sant Climent Sescebes

11/07/2016 Política
Avui la CUP s’ha posicionat contra les darreres accions dutes a terme per les forces armades espanyoles a comarques gironines. D’una banda, la formació ha reafirmat la crítica de la CUP de Figueres sobre el fet que el passat cap de setmana, durant la jornada de portes obertes al castell de Sant Ferran, l’exèrcit dugués a terme activitats amb armes de foc amb menors d’edat.

La CUP també ha rebutjat la presència del ministre de Defensa espanyol en funcions, Pedro Morenés, que està previst que demà dimecres visiti la base militar de Sant Climent Sescebes. En aquest sentit, la formació ha mostrat el seu suport a la campanya “Alto el Foc a l’Albera”, que reclama el tancament del camp de tir de la base.

Així, la CUP ha criticat “la promoció de la cultura militar i bèl·lica per part de les forces armades espanyoles”, que segons considera “va contra els valors de la pau i el diàleg que hauria de potenciar qualsevol societat que es pretengui realment democràtica i avançada”.

Satisfacció pel codi ètic a Fira de Girona

Per contra, la CUP ha celebrat la decisió d’impulsar un codi ètic a Fira de Girona per impedir que l’exèrcit espanyol disposi d’un estand a les properes edicions de l’Expojove. La presència de les forces armades a aquesta fira ha estat àmpliament criticada des de fa anys, tant des de la mateixa CUP com per múltiples entitats gironines i organismes com el Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació de la ciutat.

Valora
Rànquings
  1. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  2. Barcelona serà el punt de partida de la flotilla internacional que vol trencar el bloqueig de Gaza
  3. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  4. El pont de Santa Cristina d’Aro torna a lluir estelades en plena operació retorn
  5. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  6. L’Ajuntament de Santa Susanna continua abocant aigües freàtiques il·legalment al mar
  7. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  8. No n’hi ha prou amb informar en català: cal narrar el país en clau nacional
  9. TV3, instrument d’alienació lingüística i nacional?
  10. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid