Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En defensa del territori
Es constitueix la plataforma ciutadana Preservem el Litoral dins la coordinadora Preservem el Maresme
16/07/2015 Territori

Dilluns passat, a Arenys de Mar es va constituir la plataforma ciutadana Preservem el Litoral que s'integra dins la coordinadora Preservem el Maresme. La plataforma està formada per tècnics ambientals, professionals del sector pesquer i turístic, ciutadania organitzada i organitzacions polítiques i cíviques amb implantació a tota la comarca.

Neix de la consciència que el litoral de la comarca del Maresme i el delta de la Tordera han patit més de mig segle d'intervencions insostenibles i de la preocupació especial per la continuïtat de les intervencions de regeneració que suposa el nou pla d’actuacions al litoral del Maresme conegut com a “Informe Técnico de Estrategia de Actuación en el Maresme” realitzat pel “Ministerio de Agricultura, Alimentación i MedioAmbiente” que torna a optar fonamentalment per intervencions basades en l’extracció de sorres del fons marí i la modificació de la morfologia del litoral amb la construcció d’espigons obviant una visió global.

És un projecte amb base geològica marina i aplicacions d'enginyeria que no ofereix estudis interdisciplinaris tant de la diagnosi com de les intervencions a realitzar, obviant la necessària modificació del model de gestió de l'aigua i els sediments a les conques, els compromisos de bypass incomplerts pels ports esportius i la necessitat d'una participació dels diversos agents del Territori.

ACTIVITATS DE LA PLATAFORMA:
- La plataforma ha iniciat la recollida de signatures amb el MANIFEST PER UN NOU MODEL DE GESTIÓ DEL LITORAL (que adjuntem)- descarregar full recollida signatures
- Ha redactat una moció que es presentarà a tots els municipis del Maresme i al Consell Comarcal. Descarregar moció
- Preparar actes informatius i exposicions a diversos municipis.
- Organitza una comissió tècnica per tal d'estudiar la situació i presentar alternatives.
- Tirarà endavant mobilitzacions ciutadanes i potenciarà procediments administratius o jurídics per capgirar la política sobre el nostre litoral.

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  5. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  8. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  9. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  10. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid