Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Defensa del territori
Campanya de micromecentage per aturar l'autopista Blanes i Lloret

Promoguda per la Plataforma Aturem la C-32 per aconseguir recursos per informar al veïnat, de quin és l'impacte de l'autopista, i de quines alternatives existeixen.

28/07/2015 Territori

Tot just manca una setmana per assolir el 3.000 € que la Plataforma Aturem la C-32 demana amb la campanya de micromecenatge miitjançant el portal TotSuma. L'objectiu és el d'assolir recursos recursos per promure una campanya de difusió sobre l'impacte i les alternatives. Així com també, reclamar a l'administració que no cedeixi a les pressions de les grans empreses concessionàries i respecti la voluntat del poble, i garanteixi la salvaguarda del valuós Patrimoni Natural i Cultural per les generacions futures.  

El traçat afectaria un important paratge natural i cultural, on es troben els Santuaris del Vilar i de Sant. Pere del Bosc, l'Àngel de Lloret i l'Ermita de les Alegries, tots ells amb un fort valor històric i sentimental.

El bosc afectat, és un dels darrers paratges naturals existents en aquest territori tant densament urbanitzat, que a més te un gran valor lúdic per els habitants de Blanes i Lloret que l'utilitzen per passejar, anar en bici o gaudir de la natura.

Per conservar aquest important Patrimoni Natural i Cultural, es va crear la plataforma Aturem la C-32, que rebutja l'autopista i defensa les alternatives al projecte. Les alternatives passen per millorar les carreteres existents d'accés a ambdós municipis, ja què el moviment entre municipis representa el 70% del trànsit registrat, i per tant les actuacions en aquestes carreteres resoldrien millor els problemes de mobilitat.

En canvi, la Generalitat prioritza l'autopista C-32 per motius econòmics, ja què la concessionària Abertis finançaria aquesta infraestructura, que te un cost de 77 MEur. Abertis a canvi renovaria la concessió de l'autopista C-32 al Maresme, que finalitza l'any 2021, cosa que ha generat un gran rebuig per part dels veïns del Maresme.

Les alternatives tenen un cost econòmic menor, i no tenen cap impacte mediambiental, ja que es tracta d'actuacions sobre la xarxa viària existent, i tampoc impliquen renovar concessions d'autopistes. Però la manca de recursos per part de l'administració els empeny a prioritzar l'allargament de l'autopista, malgrat l'impacte ambiental que suposaria.

Valora
Rànquings
  1. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  2. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  3. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  4. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  5. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  6. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  8. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  9. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid