Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Defensa del territori
Campanya de micromecentage per aturar l'autopista Blanes i Lloret

Promoguda per la Plataforma Aturem la C-32 per aconseguir recursos per informar al veïnat, de quin és l'impacte de l'autopista, i de quines alternatives existeixen.

28/07/2015 Territori

Tot just manca una setmana per assolir el 3.000 € que la Plataforma Aturem la C-32 demana amb la campanya de micromecenatge miitjançant el portal TotSuma. L'objectiu és el d'assolir recursos recursos per promure una campanya de difusió sobre l'impacte i les alternatives. Així com també, reclamar a l'administració que no cedeixi a les pressions de les grans empreses concessionàries i respecti la voluntat del poble, i garanteixi la salvaguarda del valuós Patrimoni Natural i Cultural per les generacions futures.  

El traçat afectaria un important paratge natural i cultural, on es troben els Santuaris del Vilar i de Sant. Pere del Bosc, l'Àngel de Lloret i l'Ermita de les Alegries, tots ells amb un fort valor històric i sentimental.

El bosc afectat, és un dels darrers paratges naturals existents en aquest territori tant densament urbanitzat, que a més te un gran valor lúdic per els habitants de Blanes i Lloret que l'utilitzen per passejar, anar en bici o gaudir de la natura.

Per conservar aquest important Patrimoni Natural i Cultural, es va crear la plataforma Aturem la C-32, que rebutja l'autopista i defensa les alternatives al projecte. Les alternatives passen per millorar les carreteres existents d'accés a ambdós municipis, ja què el moviment entre municipis representa el 70% del trànsit registrat, i per tant les actuacions en aquestes carreteres resoldrien millor els problemes de mobilitat.

En canvi, la Generalitat prioritza l'autopista C-32 per motius econòmics, ja què la concessionària Abertis finançaria aquesta infraestructura, que te un cost de 77 MEur. Abertis a canvi renovaria la concessió de l'autopista C-32 al Maresme, que finalitza l'any 2021, cosa que ha generat un gran rebuig per part dels veïns del Maresme.

Les alternatives tenen un cost econòmic menor, i no tenen cap impacte mediambiental, ja que es tracta d'actuacions sobre la xarxa viària existent, i tampoc impliquen renovar concessions d'autopistes. Però la manca de recursos per part de l'administració els empeny a prioritzar l'allargament de l'autopista, malgrat l'impacte ambiental que suposaria.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid