Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ucraïna
Josep Font Bernaus, membre del Compromís per Cerdanyola (CpC) i de Cerdanyola per la Independència (CxI-ANC) Josep Font Bernaus, membre del Compromís per Cerdanyola (CpC) i de Cerdanyola per la Independència (CxI-ANC)
La pregunta és si Rússia permetrà que el territori que va donar origen a l'estat rus passi a mans de forces polítiques clarament ultradretanes recolzades pels EUA. Per als russos Ucraïna és com per als espanyols Covadonga, és a dir, l'origen de l'Estat espanyol.

En aquest moments el conflicte militar l'estan guanyant els partidaris de la integració a la federació russa. I en el terreny diplomàtic la setmana passada el Foreign Office anglès va fer unes declaracions dient que la Unió Europea havia atiat el foc a Ucraïna i que ara es trobava en una situació compromesa, a causa de l'avenç de les forces ultres, i que el conflicte s'estava internacionalitzant.

Després de l'acord de retirar l'armament pesant Anglaterra ha enviat 73 assessors militars a Ucraïna, els Estats Units 400 membres de les forces especials, i Espanya té compromeses per a l'any que ve -el 2016-, quatre mil efectius per reforçar l'exèrcit d'Ucraïna, partidari de la integració a la Unió Europea.

La dreta espanyola té un deute de gratitud amb els EUA haver estat el primer, junt amb el Vaticà, a reconèixer l'Estat franquista quan cap país del món ho havia fet. D'altra banda, el règim majoritari a Ucraïna és molt semblant ideològicament amb el del Sr. Rajoy, és a dir, de l'extrema-dura. En aquests moments Espanya té presència d'efectius militars a massa zones en conflicte però està clar que els favors s'han de pagar.

Si tenim en compte que l'exèrcit de la part que és partidària de la integració en la Federació Russa està sota el comandament d'un oficial de les forces especials considerades les millors del món i que coneix molt bé el territori i tindrà els suport d'una part important de la població civil, és previsible que el conflicte tindrà una previsible llarga durada, tret que l'actitud de la Unió Europea canviés.

Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  3. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  4. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  7. Commemoració del 50è aniversari de l’assassinat d’Oriol Solé Sugranyes en la 91a concentració de Via Laietana 43
  8. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  9. Setmana Santa: el xantatge lingüístic
  10. El Correllengua i la Franja.
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid