Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ExLL exigeix la plena normalització del valencià (31è aniversari de la LUEV)
Avui, 23 de novembre es compleix l'aniversari de la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV), que fa 31 anys va ser aprovada i implementada a les aules del País Valencià. Aquesta llei regula l'ús i els drets de la ciutadania valenciana quant a la llengua pròpia.
Des d'Enllaçats per la Llengua volem celebrar i donar valor a aquesta iniciativa que, tot i presentar moltes mancances, permetia un avenç en la normalització de la llengua catalana pel que fa a la presència a l'ensenyament i les administracions.

Malauradament, tot i els bons propòsits que recollia una llei que havia de garantir l'aprenentatge del valencià a l'escola, cada any milers de famílies queden fora de les places de l'ensenyament en valencià, tot i demanar-ho expressament. El tancament de línies en valencià per part del Consell deixa palès la poca disposició d'aquest a l'hora d'aplicar una llei d'obligat compliment, conculcant els drets lingüístics de bona part de la societat valenciana, que no pot estudiar en la seua llengua pròpia ni adreçar-se a les administracions amb normalitat.

És per tot això que les entitats que formen part d'Enllaçats per la Llengua exigeixen, 31 anys després, l'aplicació de la LUEV en tot el seu contingut i l'ampliació de la mateixa que permeti definitivament la plena normalització de la llengua catalana al País Valencià.

València, 23 de novembre de 2014

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  3. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  6. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  9. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  10. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid