Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1987 Terra Lliure destrueix els Jutjats de les Borges Blanques

Un explosiu de Terra Lliure destrueix els Jutjats de les Borges Blanques. Hi mor accidentalment la veïna Emilia Aldomà

10/09/1987 Tal dia com avui

Tal dia com avui de 1987 un escamot de Terra Lliure va col·locar un explosiu que va destruir els Jutjats de les Borges Blanques. L'artefacte estava col·locat sobre la taula del jutge.

Com a conseqüència de l'acció va morir accidentalment Emilia Aldomà i Sans, en enderrocar-se una paret del seu domicili, situat al costat dels jutjats.

Terra Lliure va emetre un comunicat en què lamentava la mort de la veïna de les Borges Blanques. A l'escrit, amb el títol "Un accident lamentable", en què apuntava que "A diferència de les forces repressives ocupants que (...) detenen i torturen arbitràriament, TL ha procurat sempre de no provocar víctimes innocents i aquesta seguirà sent més que mai la seva línia." I recordava que "..en tota guerra, en tot enfrontament militar, és probable que es produeixin accidents fortuïts, que de tota manera cal evitar al màxim."

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  5. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  6. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid