Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
REPRESSIÓ
Nou judici a l’Audiència Nacional

El proper dia 2 d'octubre dos militants independentistes d'Arran de El Maresme, seran jutjats a l'Audiència Nacional espanyola per haver cremat una foto de Juan Carlos I

30/09/2014 Drets i Llibertats
L'11 de setembre de 2013 les organitzacions de l’Esquerra Independentista del Maresme (COS, CUP i Arran) van fer una manifestació pels carrers de Mataró amb el lema “Independència per canviar-ho tot” en el transcurs de la qual uns joves van desplegar un llençol gegant amb la imatge del Rei d’Espanya i li varen calar foc. L’acció va ser fotografiada per agents de paisà dels Mossos d’Esquadra, que van identificar aleatòriament a dos joves: en Guifré Peguera i en Jordi Nogué. Poc després, la fiscalia de l’Audiència Nacional espanyola va obrir diligències per un delicte d’injúries a la Corona.

El judici se celebrarà el proper dijous dia 2 d’octubre de 2014 a Madrid on els joves poden ser condemnats a pagar 10.800 euros (21.600 euros entre tots dos) als quals se sumen els 14.000 euros de fiança compartida que no van abonar al·legant que no tenen feina i que són estudiants. Si no paguen, seran condemnats a 6 mesos de presó. De cara al judici s’ha organitzat una campanya de solidaritat amb els encausats amb el lema “Ara, República Catalana” que ha creat una web on es pot signar un manifest de solidaritat i ha llogat un autobús per desplaçar-se fins a l’Audiència Nacional.

Valora
Rànquings
  1. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  2. La dignitat no entén de competències
  3. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  4. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  5. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
  6. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
  7. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  8. La Plataforma 31D crida a la mobilització pel dret a decidir
  9. La CUP ret homenatge a Francesc Macià a Montjuïc i carrega contra la monarquia i la “falsa transició”
  10. El Parlament aprova mesures per garantir la participació ciutadana i municipal en el nou model energètic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid