Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En suport del 9N
Mig miler de persones prenen part en la V d’Andorra

Després d'haver posposat la V per la pluja, ahir al vespre finalment es va realitzar l'acte

10/09/2014 Política

Unes 500 persones van participar ahir en la V convocada per l’ANC d’Andorra a la plaça del Poble, després que dijous passat s’hagués de suspendre l’acte per la forta tempesta. Malgrat que l’assistència va ser més baixa que la de la Via Catalana de l’any passat, el públic va poder fer una gran V, que va deixar il·luminada amb espelmes.

Entre els participants s’hi trobaven persones de la Cerdanya, residents al país i andorrans que van voler mostrar la seva solidaritat amb el dret a decidir dels catalans. La Colla Castellera d’Andorra hi va ser present i va descarregar dos pilars, un desplegant una estelada.

Samarretes de l’Assemblea Nacional Catalana o de les seleccions catalanes, estelades, crits d’independència i espelmes van acompanyar la V, que va quedar finalment il·luminada al mig de la plaça.

Alguns dels participants ja havien assistit a la Via Catalana de l’any passat, d’altres es van desplaçar des d’altres pobles del Pirineu per donar suport a l’acte i alguns hi eren per primera vegada. Per exemple, l’Antònia, una padrina andorrana, va afirmar que “no sé si beneficiarà o no Andorra” però hi ha volgut ser per “solidaritat” i “donar suport als que ho volen”. Per la seva part, la Mercè Busquets va indicar que l’11 de setembre no podrà anar a Barcelona i per això es va voler manifestar a Andorra. Per últim, un dels membres de l’ANC de la Cerdanya, Pere Muntané, es va desplaçar fins a Andorra per donar suport des del territori i va considerar que aquests actes són importants per “mobilitzar” la gent.

El coordinador de l’ANC d’An­dorra, Manel Urindar, va celebrar la bona afluència i més tenint en compte l’amenaça de pluja. Urindar va destacar la necessitat de transmetre als residents catalans la urgència de registrar-se per poder votar a la consulta del 9 de novembre. Aquests actes, va dir, serveixen per “mantenir la gent tensionada de cara a la consulta” i fa que tinguin “més ganes de registrar-se”. Un altre dels esdeveniments que han promogut és la participació en la V de Barcelona el proper dia 11.

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  6. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  7. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  8. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid