Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
La "Xarxa Referèndum 9N" treballarà per assegurar la votació

Una trentena d'entitats afirmen que no admeten cap alternativa al referèndum per avançar cap a la independència i defensa la desobediència necessària als marcs legals restrictius que s'hi puguin oposar.

24/07/2014 Política

Aquest migdia, la "Xarxa Referèndum 9N" ha presentat el manifest davant del Parlament, en què ha declarat el seu compromís amb el referèndum del proper 9 de novembre com a única via possible per avançar cap a la independència.

Blanca Serra, presidenta de la xarxa d'entitats cíviques i culturals dels Països Catalans; Anna Arqué, portaveu de l'International Commission of European Citizens (ICEC), i Lluís Vila, representant del col·lectiu Drassanes han llegit el manifest. El document  remarca la necessitat de fer un referèndum per donar resposta a "les mobilitzacions" dels darrers anys. A més, assegura que si no es fa el referèndum, Catalunya tornarà a estar "enfangada en el joc etern de les ambigüitats i les dilacions" i defensa la desobediència necessària als marcs legals restrictius que s'hi puguin oposar.

Una trentena d'entitats partidàries del dret a l'autodeterminació s'han adherit a aquesta xarxa i han rebutjat qualsevol alternativa al referèndum, com les que representarien la celebració d'eleccions plebiscitàries o bé la proclamació d'una Declaració Unilateral d'Independència (DUI). Per les entitats, "l'única manera" de fer avançar el procés és preguntar a la població de forma clara, ja que cap alternativa podria substituir "la força vinculant" d'una consulta.

Representants de les entitats han proclamat un manifest en què han defensat la necessitat de celebrar el referèndum. La voluntat de les organitzacions adherides és aglutinar esforços per defensar el 9N davant l'oposició de "les forces immobilistes" de l'Estat espanyol. Alhora, pretenen evitar qualsevol "via de dilació injustificada", en referència a les propostes d'algunes forces polítiques a Catalunya de celebrar unes eleccions plebiscitàries en cas de no poder fer la consulta.

A més de les entitats esmentades, en l'acte també hi ha participat la representant del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), Maria Corrales, el representant de la Intersindical Alternativa d'Esquerres (IAC), Eduard Lucas, i el regidor d'Arenys de Munt, Josep Manel Ximenis, impulsor de les consultes populars sobre la independència de l'any 2009.

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  4. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  5. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  6. La Vall d’en Bas acollirà una jornada sobre la repressió contra el maquis i les estratègies contrainsurgents del franquisme
  7. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  8. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  9. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  10. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid